شناسهٔ خبر: 30070359 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نوراله‌زاده‌ خبر داد؛

حمایت از کسب‌وکارهای خرد در صندوق کارآفرینی امید

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر لزوم افزایش حمایت از کسب‌وکارهای خرد با هدف افزایش اشتغال‌زایی در کشور تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، اصغر نورالله‌زاده به مناسبت هفته پژوهش در صندوق کارآفرینی امید درباره تأمین مالی خرد گفت: در تعریف نظام مالی آمده است شبکه از خانوارها، دولت، تجار، بنگاه‌ها، نهادهای مالی و غیره است بر اساس مقررات خاص در بستر مالی با یکدیگر در تعامل هستند.

وی اشاره به انواع نظام مالی توضیح داد: نظام‌های مالی به ۶ بخش تقسیم می‌شوند؛ نظام مالی بانک پایه، نظام مالی بازار پایه، نظام مالی مبتنی بر قرارداد، نظام مالی مبتنی بر پول غیربانکی، نظام مالی اسلامی و نظام مالی خرد اشاره کرد.

وی با تأکید بر ناکارآمدی بانک‌ها در تأمین مالی خرد گفت: باب هوپ کمدین معروف انگلیسی می‌گوید بانک یک جایی است که اگر شما بتوانید ثابت کنید که شما به آن نیازی ندارید، پول می‌گیرید.

نورالهزاده طیف گسترده‌ای از خدمات مالی در مقیاس خرد و کوچک شامل وام، بیمه، بازنشستگی و غیره با جامعه هدف افراد کم توان در بهره‌گیری از سایر نهادها ارائه دهنده خدمات مالی شامل گروه‌های کم درآمد کسب و کارهای کوچک می‌شود.

وی با اشاره به ماهیت تامین مالی خرد توضیح داد: تأمین مالی خرد یک نظام مالی است که به عنوان کانال انتقال وجوه منابع مالی را از طریق نهادهای تامین مالی و خوردن دارندگان مازاد منابع مالی تأمین مالی خود به جامعه هدف معین یعنی متقاضیان حضور خود انتقال میدهد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نقشه ذهنی انواع خدمات تامین مالی خرد بازنشستگی خود انتقال وجوه خود پس انداز و خرد اعتبار خورد بیمه خرد بورس خرد و لیزینگ خورد وجود دارد.

وی ادامه داد: تأمین مالی خرد اعتبارات خرد دارای ویژگی‌هایی است که عبارتند از کوتاه‌مدت، قابل تکرار، وثیقه آسان، مبلغ وام کم و به محض تصویب پرداخت می‌شود و بیشتر تحت عنوان سرمایه در گردش است.

انتهای پیام/4083/

نظر شما