شناسهٔ خبر: 30070339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری اردبیل:

استقلال دستگاه قضایی ضامن توسعه عدالت است

اردبیل - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: از شروط اصلی انجام فعالیت‌های قضایی، برخورداری از عدالت و استقلال بوده تا بتوان قضاوت به حق و عدم جانبدارانه‌ را شاهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران کل سازمان تعزیرات حکومتی استان اردبیل تصریح کرد: لازمه موفقیت و توسعه عدالت مکمل هم بودن دستگاه‌های قضایی بوده تا برای فعالان این عرصه ابزار کار و شرایط فعالیت فراهم شود.

به گفته وی مهمترین انتظار مردم از دستگاه‌های قضایی اجرای قوانین به صورت منصفانه و برقراری عدالت است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با ابراز رضایت از عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در استان اردبیل، ادامه داد: با وجود اینکه اجرای قوانین سازمان تعزیرات حکومتی در بدنه و مسئولیت قوه مجریه قرار گرفته است، اما فعالیت‌های این مجموعه خارج از دستگاه قضا نبوده و عدالت‌محوری شرط اصلی دستیابی به رضایت آحاد مردم از این مجموعه خواهد بود.

قاصدی اضافه کرد: خوشبختانه در استان اردبیل در خصوص اجرایی شدن قوانین و نظارت‌های تعزیرات حکومتی تعامل بسیار مناسبی را بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی و بازاریان شاهد هستیم و تداوم چنین رویکردی با سرعت و کیفیت بیشتر مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه دخالت‌های بیرونی اشخاص حقیقی و حقوقی در شرایطی که اطلاعات چندان مناسبی از پرونده‌های قضایی دارند، نمی‌تواند صحیح باشد؛ افزود: کارکنان دستگاه قضایی صادقانه برای خدمت رسانی به مردم و برقراری عدالت در جامعه در تلاش هستند.

نظر شما