شناسهٔ خبر: 30070323 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شهردار منطقه پنج خبر داد

تخریب و پلمب 31 رستوران محدوده فرحزاد و سولقان

شهردار منطقه پنج با اشاره به تخریب هفت رستوران، پلمب 24 رستوران و دریافت 17 دستور موقت توقف فعالیت در محدوده فرحزاد و جاده سولقان از ساماندهی محدوده فرحزاده ــ سولقان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌برنا، خسروآبادی در نشست خبری امروز (چهارشنبه) در تشریح اقدامات شهرداری منطقه پنج برای ارائه خدمات به شهروندان، گفت: نگاه اجتماعی ــ فرهنگی باید در سطح مدیریتی منطقه پنج شکل بگیرد، چرا که هر کجا موفقیتی داشته ایم زمانی بوده است که برای تمام پروژه‌ ها و اقداماتمان پیوست‌های اجتماعی - فرهنگی وجود داشته است و هر کجا که این پیوست‌ها نبوده سرمایه‌گذاری ها دچار نقصان شده است.

 

وی افزود: ارتباط موثر با حوزه های مختلف در سطح منطقه پنج برقرار شده است و در همین راستا سه‌شنبه ها به عنوان شهردار به مساجد می روم و از معضلات و مشکلات مردم با خبر می شوم که تاثیرات بسیار خوبی داشته است. بی تردید مشکلات مردم خیلی حاد نیست و اکثر اوقات باقی‌ ماندن این مشکلات به دلیل عدم اطلاع ما از معضلات بوده است. لذا ارتباط با مرد م در سطح محلات به خوبی برقرار شده است و تاکنون نیز تاثیرات بسیار خوبی داشته است.

خسروآبادی ادامه‌ داد: همه تغییرات در سطح منطقه پنج با هدف خدمت رسانی مطلوب‌تر بوده است و بیشترین مشکلات نیز در حوزه معاونت شهرسازی بوده که در راستای ملاقات‌های عمومی با مردم بسیاری از این مشکلات حل و فصل شده است و رویکرد جدیدی در سطح منطقه ایجاد شده است. بنابراین دفتر پیگیری در این معاونت ایجاد شد تا کنترل مضاعفی در این حوزه به وجود بیاید و فرایند اقدامات انجام شده و پاسخگویی به مردم توسط این دفتر رصد شود.

وی تاکید کرد: اگر مردم اطمینان پیدا کنند که منطقه پنج در جهت توسعه حرکت می‌کند ، قطعا سرمایه‌گذاران به سمت این منطقه خواهند آمد و این منطقه به عنوان یک مقصد سرمایه‌گذاری انتخاب خواهد شد. نگاهی که ما در این منطقه داریم این است که این منطقه را یک منطقه گردشگری و در حقیقت قطب گردشگری می دانیم. با این نگاه باید به سمت سکونت پذیری این منطقه برویم، چرا که با وجود 850 هزار نفر جمعیت در این منطقه پتانسیل‌ خوبی برای سرمایه‌گذاری ها به ویژه‌ در حوزه گردشگری وجود دارد.

شهردار منطقه پنج در ادامه‌ خاطر نشان کرد: در شمال منطقه بیشترین کارکرد گردشگری وجود دارد و پارک کوهسار 6000 هکتار است که 5000 هکتار آن در حوزه منابع طبیعی قرار دارد، امیدواریم که در آینده ای نزدیک با امضای تفاهمنامه ای با منابع طبیعی امکان ایجاد تفرجگاه ملی را در این پارک ایجاد کنیم. قطعا با تحقق این مهم می‌توان حجم زیادی تنوع در خدمات و سرمایه‌گذاری را در منطقه ایجاد کنیم.

خسروآبادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه محدوده فرحزاد و کن در دو طرف پارک کوهسار قرار گرفته است، افزود: ساماندهی حاشیه رودخانه کن در دستور کار قرار گرفته است تا از پتانسیل‌ رودخانه کن به عنوان یک جاذبه گردشگری استفاده شود. قطعا ساماندهی این رودخانه در سه فاز انجام خواهد شد.

وی ادامه‌ داد:  البته در خصوص محدوده کن باید به این نکته اشاره کرد که مردم این محدوده نه از مزایای روستا بودن برخوردار هستند و نه از مزایای شهر. بنابراین امیدواریم با حل معضلات کن بتوانیم زمینه توسعه این محدوده را فراهم کنیم.

شهردار منطقه پنج به تشکیل نخستین جلسه ستاد بازآفرینی در منطقه اشاره کرد و یادآور شد: ستاد بازآفرینی در منطقه پنج وجود نداشت و با توجه به وجود محدوده‌های کن، فرحزاد و بخشی از باغ فیض ما توانستیم مجوز تشکیل این ستاد را بگیریم که نخستین جلسه آن امروز (چهارشنبه) برگزار خواهد شد.  معمولا مشکل عمده‌ای که در توسعه ها و احیاها وجود دارد این است که توسعه ما بی رویه می‌شود و اگر بتوانیم میان توسعه و احیا پروتکل های جدیدی را تعریف کنیم قطعا توسعه به خوبی انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، درباره حفظ باغات کن، اضافه کرد: بی تردید این باغات باید توسط مالکان آن حفظ شود و برای این کار نیاز است که به جای ارزش افزوده در ساخت و سازها برای مالکان، در کارکرد برای آنها ارزش افزوده ایجاد کنیم.  در حوزه فرحزاد هم باید نگاه درستی ایجاد شود و رستوران ها و خدمات در این محدوده ساماندهی شود. بعضا خدمات ارائه شده در این رستورانها با استانداردهای بهداشتی مطابقت ندارد، لذا نیاز است که ورود جدی در این حوزه داشته باشیم.

خسروآبادی تاکید کرد: اعتقاد دارم که امروز شهرداری در نهادی خدماتی به نهادی فرهنگی ــ اجتماعی تبدیل شده است. لذا باید در این حوزه نیز اقدامات موثری ارائه کند و خدمات درخوری را به شهروندان بدهد.

وی درباره حریم موجود در اطراف منطقه پنج نیز گفت: موضوع حریم از دغدغه‌های اصلی ما قلمداد می‌شود. بر این اساس با دادستان بازدیدی از مشکلات موجود در حریم منطقه داشتیم. ما یک حریم روستا داریم و یک حریم شهر که باید با دهیاران و بخشداران موضوع حریم تعیین تکلیف شود. آن چه که باید رخ دهد قانون است و این که چه کسی این کار را انجام دهد، تفاوتی نمی‌کند. در گذشته مصوبه‌ای برای برج باغ‌ها در شورای اسلامی شهر تهران وجود داشته است که امیدواریم با مصوبه جدید نقشه راه در منطقه برای ما روشن شود، چرا که در حال‌ حاضر محدوده کن فریز شده و با دستورالعمل جدید می‌توانیم اقدامات موثری را انجام دهیم و این آمادگی نیز ایجاد شده است.

شهردار منطقه پنج همچنین در خصوص تامین منابع آبی لازم برای آبیاری فضای سبز منطقه به ویژه‌ شهرک فرهنگیان نزدیک به ساختمان شهرداری  منطقه پنج، گفت: این شهرک جزو شهرک‌های محصور محسوب می‌شود که شهرداری مجاز به خدمت رسانی به آنها نیست و چاه‌ آب موجود در این شهرک دچار کاهش سطح ایستایی آب شده، این‌ در حالی است که قبلا یک بار پمپ این چاه سوخته بود و با کمک شهرداری این پمپ تعویض شد، اما امروز دچار سطح ایستایی آب شده است، لذا برای آبیاری آبی وجود ندارد. ما در کل سطح منطقه، 10 درصد آبیاری فضای سبز را توسط آبیاری تحت فشار انجام می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود در خصوص معضلات آسیب های اجتماعی در محدوده فرحزاد، خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که در دستور کار ما قرار گرفته است و گام بزرگی برای ما محسوب می‌شود همان تغییر چهره این محدوده به ویژه‌ از معضلات اجتماعی است. در گذشته بخش‌هایی از زمین های این محدوده توسط شهرداری تملک شده است و بخش دیگری از آنها باقی‌ مانده است. اما تکمیل نشده است و همین امر مشکلات بسیاری را به وجود آورده است. برخی از معضلات ما در سایر محلات نیز در همین حوزه فرحزاد منشاء می‌گیرد. در این راستا نیز تاکنون با سازمان بهزیستی تفاهمنامه ای نداشته ایم.

خسروآبادی ادامه‌ داد: تاکنون در حوزه فرحزاد و جاده سولقان هفت رستوران تخریب شده است و 24 رستوران پلمب و 17 دستور موقت نیز اخذ شده است.

وی بیان‌ کرد: گرمخانه دائمی که در منطقه وجود دارد در تمام فصول سال به افراد نیازمند خدمت رسانی می‌کند و ظرفیت 120 نفره‌ای دارد که از پنج بعد ازظهر تا هشت صبح با ارائه شام و صبحانه و استحمام به افراد خدمت رسانی می‌کند.

 

نظر شما