شناسهٔ خبر: 30070216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همه حوزویان باید به مسائل روز آشنا باشند/فضای مجازی به مکانی برای دروغ‌پراکنی تبدیل‌ شده است

آیت الله مکارم شیرازی گفت: از زمانی که فضای مجازی باب شده، دروغ رواج بسیاری پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به سخنان سخنران پیش از خطبه هفته گذشته نمازجمعه تهران واکنش نشان داد و گفت: از عجائب روزگار است که هفته گذشته در نماز جمعه تهران در سخنرانی قبل از خطبه‌ها بر ضد حوزه علمیه صحبت کرد؛ نماز جمعه‌ای که فرزند حوزه است؛ نماز جمعه‌ای که تمام ائمه جمعه بدون استثناء تربیت یافتگان حوزه هستند را پایگاهی بر ضد حوزه کردند.

وی ادامه داد: همه چیز شما که از حوزه است؛ چطور می‌شود که یک شخص مخالف حوزه را دعوت کرده تا دروغ بزرگ بگوید؟ در نماز جمعه بیان می‌کنند که چهل سال است حوزه حرف‌های سابقش را می‌زند؛ هر شخصی نداند، شما طلاب و فضلای حاضر در جلسه می‌دانید که ما مرتب حرف‌های روز و مسائل مستحدثه را در دروس خارج می‌گوییم؛ اینجاست که برخی گمان پیدا کردند که در درون نظام هم مخالف حوزه هست.

 استاد برجسته حوزه یادآورشد: بدانید و آگاه باشید که حافظ حوزه، خدا و امام زمان (عج) است؛ فرازونشیب‌های زیادی در حوزه از گذشته تاکنون بوده؛ اما خدا حوزه را حفظ کرد.

این مرجع تقلید اشاره کرد: کسانی که در بیرون نظام هستند، کارشان تضعیف حوزه و مرجعیت است؛ اما انتظار نداریم که در درون نظام هم افرادی بر ضد حوزه باشند.

معظم له در ادامه توصیه‌هایی برای طلاب و روحانیون داشت و تصریح کرد: سه نکته وجود دارد که حوزویان نباید آن را فراموش کنند؛ نکته اول آن است که همه حوزویان دست اتحاد داده و با هم متحد شوند تا نغمه خلافی در حوزه نباشد.

 آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: نکته دیگر آنکه همه حوزویان باید به مسائل روز آشنا شوند؛ هم مسائل مستحدثه را بدانند و هم بر شبهات وهابیت، تکفیری‌ها و ... مسلط شوند.

ایشان همچنین در ابتدای درس به روایتی از امام محمد باقر (علیه السلام) اشاره کردوافزود: حضرت در این حدیث فرمودند: «اِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَ لِلشَّرِّ اَقْفَالاً، وَ جَعَلَ مَفَاتِیحَ تِلْکَ الاَقْفَالِ الشَّرَابَ، وَ الْکَذِبُ شَرٌّ مِنَ الشَّرَابِ/ خداوند متعال براى شر و بدى، قفل هائى قرار داده و کلید آن قفل‌ها شراب است [چرا که مانع اصلى زشتی‌ها و بدی‌ها عقل است و مشروبات الکلى عقل را از کار مى اندازد]و دروغ از شراب هم بدتر است».

مرجع تقلید تصریح کرد: حوزه علمیه قم در زمان آیت الله بروجردی، چهار هزار طلبه داشت؛ اما امروز ۶۰ هزار طلبه دارد و در آینده بیشتر هم خواهد شد؛ ما در گذشته یک طلبه خواهر هم نداشتیم؛ اما امروز هزاران طلبه خواهر و درس خارج خوان داریم؛ خواستند این چیز‌ها نباشد؛ اما الحمدلله حوزه رو به پیشرفت است و امام زمان (عج) حامی ماست و کمک می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که ابزار بسیاری از کار‌های بد دروغ است،ابراز کرد: ابزار کم فروشان، غارتگران، خلافکاران، تجاوزکنندگان به نوامیس و ... دروغ است.

این استاد برجسته حوزه با بیان این مطلب که در رسانه‌ها اعلام کردند که ۶۲ درصد مردم آمریکا معتقدند که رئیس جمهورشان دروغگوست،بیان کرد: ما ایرانی‌ها در صف اول مبارزه با تروریست‌ها و تکفیری‌ها بودیم و همه این مطلب را می‌دانند؛ اما به دروغ می‌گویند که ایرانیان طرفدار تروریست‌ها و تکفیری‌ها هستند؛ چه دروغی از این بزرگتر و با همین دروغ ها، منافع خود را تحصیل می‌کنند.

معظم له یادآورشد: اگر دروغ از جامعه برچیده شود، بسیاری از کار‌های خلاف از بین می‌رود.

 آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: از زمانی که فضای مجازی باب شده، دروغ رواج بسیاری پیدا کرده است؛ فضای مجازی، فضایی برای دروغ گویان و تهمت زنندگان شده است و با همین دروغ ها، افکار عمومی را مشوش می‌کنند.

انتهای پیام/ح

واکنش آیت الله العظمی مکارم به سخنان رحیم پور ازغدی در نماز جمعه تهران

نظر شما