شناسهٔ خبر: 30069590 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اردبیل آوردگاه نخبگان کشتی جهان

فرودگاه کوچک شهر اردبیل که این روزها مسافرانش هر از چند گاهی به خاطر اوضاع نابسامان جوی شاهد لغو پروازهای هوایی است، از روز چهارشنبه در هوایی آفتابی اما سرد

صاحب‌خبر - فرودگاه کوچک شهر اردبیل که این روزها مسافرانش هر از چند گاهی به خاطر اوضاع نابسامان جوی شاهد لغو پروازهای هوایی است، از روز چهارشنبه در هوایی آفتابی اما سرد که احتمال لغو پروازهایش را به صفر می رساند، منتظر ورود کاروان های کشتی از چهار گوشه جهان است.
روسیه ، ترکیه ،گرجستان، اوکراین، صربستان، قرقیزستان تیم های قدر قدرت جهان از روز پنجشنبه 29 آذرماه رقابت های خود را در کنار سه تیم داخلی بیمه رازی اردبیل، سیناصنعت ایذه و شهدای مدافع حرم اردبیل در ورزشگاه شیک و شش هزار نفری رضا زاده اردبیل برگزار خواهند کرد.
این ورزشگاه بهار و تابستان گذشته میزبان رقابت های قدرتمندان والیبال آسیا بود که با شکوه خاص و استقبال بی نظیر تماشاگران خونگرم اردبیلی برگزار شد و مرکز نشینان را مجاب کرد تا نیم نگاهی هم به استعدادهای غنی شهرستان ها در میزبانی رقابت های جهانی داشته باشند.

** اردبیل آماده برگزاری مسابقات جام باشگاههای کشتی فرنگی جهان
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اعلام آمادگی این استان برای برگزاری هر چه با شکوه تر مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان گفت: زیرساخت های لازم برای برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان در اردبیل آماده است و همه مسئولان استان بویژه شخص استاندار تلاش زیادی برای میزبانی شایسته اردبیل از این مسابقات انجام داده اند.
وی با اشاره به وجود زیرساخت های ورزشی و مراکز اقامتی مناسب در استان اظهار داشت: سالن ورزشی 6 هزار نفری رضازاده اردبیل بعد از سالن سرپوشیده 12 هزار نفری تهران بهترین مکان برای برگزاری انواع مسابقات در کشور است.
او گفت: برگزاری مسابقاتی در این سطح علاوه بر توسعه و پیشرفت ورزش با توجه به حضور کاروان ورزشی از نقاط مختلف جهان و کشور باعث رونق توریسم ورزشی و اقتصادی منطقه خواهد شد.

** تماشای مسابقات رایگان است
به گفته مسئولان استان، با توجه به جایگاه ویژه کشتی فرنگی و علاقه خاص شهروندان اردبیلی به این رشته ورزشی تماشای مسابقات لیگ جهانی برای تماشاگران رایگان خواهد بود.
بهرام آقاخانی مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از عدم بلیط فروشی در مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان خبر داد و گفت: تماشای این رقابتها رایگان خواهد بود و همچنین از سفیران کشورهای حاضر در این رقابت‌ها نیز برای دیدن رقابت ها و سفر به اردبیل دعوت شده اند.
وی بیان کرد: حضور پرشور تماشاگران اردبیلی بی شک در روحیه گرفتن تیم های ایرانی موثر خواهد افتاد و نقش مهمی در موفقیت کشتی گیران خواهد داشت ضمن اینکه نمایشی از حضور بی سابقه تماشاگران و میزبانی شکوهمند اردبیلی ها در این رقابت ها ارائه خواهد شد.

** روس ها ، ترک ها و صرب ها با قهرمانان مطرح خود می آیند
تیم ترکیه با تعدادی از کشتی گیران عنوان دار خود از جمله «رضا کایالپ» دارنده مدال های جهانی و المپیک در جام باشگاههای کشتی فرنگی جهان در اردبیل حضور می یابد.
ویتالی کابالویف (دارنده نقره زیر 23 سال جهان و قهرمان بزرگسالان روسیه، جامبولات لوکایف (دارنده نقره زیر 23 سال اروپا، گادجی مراد جلال اف دارنده مدال نقره جوانان اروپا
، یوگنی سالیف دارنده نقره بزرگسالان جهان 2014، مراد لوکایف دارنده برنز جوانان جهان، واسیلی پرشین دارنده برنز اروپا از جمله چهره های مطرح تیم «لجیون» روسیه می باشند.
همچنین تیم صربستان نیز در ترکیب خود « داور استفانک» قهرمان المپیک و جهان در وزن 72 کیلوگرم، «ویکتور نمس» دارنده مدال طلا و برنز جهان در وزن 82 کیلوگرم و «الکساندر ماکسیموویچ» دارنده مدال برنز اروپا و نفر پنجم جهان در وزن 77 کیلوگرم بهره می گیرد.
بقیه تیم ها نیز در ترکیب شان نامداران خود را همراه دارند ضمن اینکه دو تیم لیگ برتری ایران نیز در کنار چهره های مدال آور داخلی از قهرمانان جهانی سود می برند .
تیم کشتی بیمه رازی اردبیل برای این رقابت ها «الدنیز عزیزلی» دارنده مدال طلای پیکارهای جهانی سال 2018 از جمهوری آذربایجان و «سرگئی سیمینوف» دارنده مدال برنز المپیک و طلای پیکارهای جهانی از کشور روسیه را جذب کرده اند.
تیم سینا صنعت ایذه در این رقابت ها از 2 فرنگی کار گرجستانی شامل «شماگی بولکوادزه» و «راماز زوییدزه» بههره می برد، تیم کشتی بیمه رازی اردبیل هم برای این رقابت ها «الدنیز عزیزلی» دارنده مدال طلای پیکارهای جهانی سال 2018 از جمهوری آذربایجان و «سرگئی سیمینوف» دارنده مدال برنز المپیک و طلای پیکارهای جهانی از کشور روسیه را جذب کرده است.

**مسابقات جهانی و فرصت بازسازی برای کشتی اردبیل
برگزاری مسابقات جام باشگاههای کشتی فرنگی جهان در اردبیل فرصتی است که کشتی به رخوت نشسته این استان تکانی خورده و به خود آید، هر چند که تیم رازی اردبیل توانست قهرمان لیگ برتر کشور شود اما به اعتقاد کارشناسان این تیم چندان هویتی بومی نداشته و تقریبا تمامی اعضای آن از کشتی گیران مطرح و غیر بومی کشور و خارجی می باشد.
به گفته کارشناسان، حضور تیم رازی در لیگ کشتی فرنگی ایران چندان تاثیری در روند رشد کشتی استان نداشته و تنها نام اردبیل را با خود یدک می کشد.
برگزاری مسابقات لیگ کشتی فرنگی باشگاه های جهان در اردبیل فرصتی به دست آورد که تیمی بومی که اکثریت آن را کشتی گیران اردبیلی تشکیل می دهد در این مسابقات حضور یابد.
تیم مدافعان حرم اردبیل با بهره گیری از هفت کشتی گیر اردبیلی فرصتی بدست آورده تا به رقابت با تیم های قدرتمند جهان و ایران بپردازد. کشتی گیران اردبیلی در این رقابت ها بدون توجه به نتایج آن فرصت گرانبهایی برای کسب تجربه بدست آورده اند و باید از آن نهایت استفاده را ببرند.
روزهای پنجشنبه و جمعه روزهایی خاطره انگیزی برای ورزشکاران و شهروندان ورزشدوست اردبیل است تا شاهد هماوردی قهرمانان رشته جذاب کشتی فرنگی باشند، بی شک سالن شش هزار نفری رضازاده اردبیل مملو از تماشاگر خواهد بود و بار دیگر اردبیلی ها میهمان نوازی خود را ثابت کرده و آن را در انظار جهانی به نمایش خواهند گذاشت .
6016/6130
انتهای پیام

نظر شما