شناسهٔ خبر: 30069378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرماندار جاسک:

مُکران ظرفیت فراوانی در حوزه ترانزیت کالا و سرمایه گذاری دارد

فرماندار جاسک گفت: توجه بیشتر به زیر ساخت های ساحل مکران که در امتداد میناب، سیریک و جاسک تا چابهار و کنارک واقع شده موجب سرعت بخشی و پیشرفت روز افزون اقتصاد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ محمد رادمهر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری جاسک که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، افزود: این منطقه دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه ترانزیت کالا و سرمایه گذاری تجاری، اقتصادی و گردشگری است وهمچنین در همجواری با اقیانوس هند واقع شده است.

وی بیان داشت: این ها می تواند ظرفیت هایی برای گسترش تعامل با سایر کشورها بویژه کشورهای آسیای مرکزی باشد وامروز با برنامه های در دست اجرای دولت تدبیر و امید، جاسک در حال تبدیل شدن به ترمینال دوم صادراتی نفت کشور است.

فرماندار جاسک اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید با توجه این موضوع و مواردی که پیش تر بیان شد، توجه ویژه ای به منطقه مکران داشته باشند که از جمله این موفقیت ها انعقاد قرارداد مخازن نفتی در منطقه بوده و می تواند تحریم ها را ناکارآمد کند.

راد مهر یاد آورشد: اکنون تمام سرمایه گذاری های دریایی کشور درخلیج فارس متمرکز شده که امید می رود با توجه به برنامه پیشرفت سواحل مکران، برنامه های خوبی در این منطقه اجرا شود.

وی، استقرار ستاد دبیرخانه توسعه سواحل مکران در جاسک، بکارگیری بومیان در طرح های پیشرفت سواحل مکران، گسترش امکانات حمل و نقلی، تبدیل مسیر جاسک - میناب به بزرگراه، اختصاص اعتبارهای ویژه، سرعت بخشی به احداث پایانه کوه مبارک، سرعت دهی به ایجاد منطقه آزاد جاسک، راه اندازی خط مسافربری دریایی جاسک به عمان را برای سرعت بخشی به برنامه های پیشرفت سواحل مکران عنوان کرد.

رادمهر اضافه کرد: لغوعوارض و تعرفه های گمرکی کالاهای تولید شده در منطقه، تجمیع سهمیه ملوانی، نوسازی بافت روستایی و شهری از محل اعتبارهای پیشرفت سواحل مکران، توانمند سازی جامعه محلی با دادن آموزش های لازم، آزاد سازی مرکزهای تاریخی از سوی نهادهای نظامی برای مرمت آن ها در جهت جذب گردشگر از پیشنهادها ارایه شده در راستای پیشرفت سواحل مکران است.

براساس برنامه اعلام شده، لاریجانی پس از اتمام برنامه هایش درشهرستان جاسک در شرق، امروزهمچنین به بندرخمیردرغرب استان هرمزگان سفر می کند.

ساخت مرحله دوم بندرچند منظوره بندرخمیر، مرحله دوم گاز رسانی شهری و ساخت بلوار ساحلی بندرخمیر از جمله برنامه های سفر رییس مجلس شورای اسلامی به این شهرستان است.

طبق برنامه اعلام شده رییس مجلس شورای اسلامی پس از پایان برنامه ها در بندرخمیر به بندرلنگه سفر می کند و نشستی با علما و نخبگان در این شهرستان خواهد داشت.

لاریجانی روز پنجشنبه در ادامه سفر به بندرلنگه چند طرح نیز افتتاح خواهد کرد و آخرین برنامه وی شرکت در نشست شورای اداری استان هرمزگان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور فعالان اقتصادی است.

شهرستان جاسک در 300 کیلومتری شرق ، بندرخمیر در 70 کیلومتری و بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.

 

 

نظر شما