شناسهٔ خبر: 30069239 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سرلشکر صفوی:

برخی در داخل می خواهند بذر ناامیدی در جوانان بکارند/ نباید در خاطره گویی دفاع مقدس غلو کنیم

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: ما با اطمینان می گوییم کسانی در داخل و خارج هستند که می خواهند بذر ناامیدی را در جوانان بکارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در مراسم تجلیل از نهضت خاطره گویی دفاع مقدس و آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی خاطره گویی که در موزه انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب فلسفه ایجاد نهضت خاطره گویی را برای ما زنده کردند و به من فرمودند که این نهضت را زنده نگهداریم و هدف ساختن جوانان است. ما ابتدا کتاب منشور خاطره گویی را منتشر کردیم. اهداف پیامدها و جامعه مخاطب در این کتاب تعریف شد و ۲۵ نفر از فرماندهان ارتش و سپاه دعوت شد و امسال بیش از ۷۰ مراسم مختلف توسط این فرماندهان حضور پیدا کرده و خاطرات دفاع مقدس را بیان کردند.

وی افزود: جامعه هدف ما نیروهای کادر و وظیفه بود. ما در نیروهای مسلح ۴۰۰ هزار نفر نیروی وظیفه داریم. بیش از ۵۰ درصد نیروهای مسلح ما جوان شده اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قو عنوان داشت: ما در خاطره گویی نباید غلو کنیم و موضوعی را اشتباه تعریف کنیم. ما باید تاثیر قدرت ایمان فرماندهان جنگ در برابر دشمنان را بگوییم. این صفات باعث فتح خرمشهر، فاو و کربلای ۵ بود و اینها باید به جوانان منتقل یابد. جوانان باید از نظر ذهنی و اندیشه اگاه شوند.

سرلشکر صفوی عنوان داشت: ما هیچ گاه فکر نمی کردیم جنگ ۸ سال طول بکشد. ما در جنگ خیلی مشکلات داشتیم اما چگونه پیروز شدیم. در جنگ دو میلیون بسیجی شرکت کردند. جمعیت ما در زمان جنگ ۴۵ میلیون نفر بود. مقاومت ما در جنگ دفاع عمیق و همه جانبه بود که همه مردم مشارکت داشتند. ما باید به جوانان بگوییم که با انسجام وحدت مقاومت و روحیه حماسی ابتکار و استقامت توانستیم به پیروزی برسیم و این رمز امروز در برابر دشمنان و تحریم ها پیروز شویم. ما می توانیم در برابر جنگ فرهنگی پیروز شویم.

وی با بیان اینکه ماهواره ها و شبکه های مختلف به دنبال تغییر فرهنگ ما هستند گفت: ما می توانیم از این شبکه ها به نفع ارزش های ملی، اسلامی و افکار خود استفاده کنیم. امروز چه کسی فکر می کرد که رژیم صهیونیستی به درماندگی بیافتد. چه کسی فکر می کرد که مقاومت به فلسطین سوریه و لبنان برود و ایستادگی کند. ما با اطمینان می گوییم کسانی در داخل و خارج هستند که می خواهند بذر ناامیدی را در جوانان بکارند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قو در پایان گفت:امروز ایران اسلامی به عنوان قدرت علمی، اقتصادی در کشورهای همسایه اول است. ما قدرت اول دفاعی منطقه هستیم. اوباما فهمید ما قدرت اول منطقه هستیم اما ترامپ نفهمید و برجام را پاره کرد.

نظر شما