شناسهٔ خبر: 30069209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل اقتصادی استانداری خبر داد:

ایجاد 112 هزار شغل تا پایان آذر ماه در خراسان رضوی

نمایندگی خراسان رضوی

مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ما در نظر داشتیم که 76 هزار شغل را ایجاد کنیم اما تاکنون 112 هزار شغل را ایجاد کرده‌ایم و این مقدار از پیش بینی ما فراتر است.

صاحب‌خبر -

علی رسولیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص خبری به نقل از وی در رابطه با تعدیل بیش از 2 هزار نفر کارگر در استان از  ابتدای امسال، اظهار کرد: این گزارش را معکوس منتشر کرده‌ بودند. ما  112 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم در کنار شغل‌های ایجاد شده، بعضی از شغل‌ها نیز از بین رفته و ما تعدیل‌هایی را نیز داشته‌ایم.

وی افزود: ما برای حل مشکلات تمام واحدهای دارای مشکل را به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط معرفی و برای آنان جلساتی را برگزار کردیم. این واحدها فقط مربوط به تولید نبوده بلکه شامل خدمات و پیمانکاران نیز بوده‌ است.

مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما برای واحدهای دارای مشکل به صورت مجزا جلساتی را برگزار کرده‌ایم در صورتی که مشکلات آنان قابل حل باشد نسبت به حل آن اقدام در غیر این صورت مشکل آنان در حوزه اختیارات بخش نبوده و برای حل آن نیازمند تامل بیشتری هستیم.

رسولیان بیان کرد: بخشی از فرمانداران گزارش‌هایی را برای ما ارسال کرده‌اند که خوشبختانه بسیاری از آنان مثبت بوده، به عنوان مثال فرمانداری که به مشکلات شش واحد تولیدی رسیدگی می‌کرد، پنج مورد آن مشکلات آن کاملا حل شده است و علت عدم رفع مشکل واحد دیگر به دلیل این بوده که حل این مشکلات در اختیار آنان نبوده است.

وی اضافه کرد: بنده روز گذشته جلسه‌ای با سازمان آب در رابطه با سه واحد مربوط به تولید نوشابه در استان داشتم و در طی این جلسه به توافقاتی خوبی دست یافتیم تا برای مشکلات مربوط به آب این واحدها به راهکار قانونی دست یابیم تا علاوه بر کاهش هزینه‌‌ها، مسیری قانونی پیدا کند.

مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: ما از تمام بخش‌ها خواسته‌ایم که در این زمینه حضوری جدی داشته و برای مشکلاتی همچون تامین مواد اولیه و موارد بانکی راه حلی را پیدا کنند زیرا امروز به دلیلی موقعیت کشور عده‌ای موافق ایجاد مشکلات در کشورهستند و در این مسیر تلاش می‌کنند.

رسولیان در خصوص همکاری بخش‌ها برای حل مشکلات گفت: برای حل مشکلات ما نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و البته خبرنگاران هستیم تا بتوانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم. در کشور مشکلات داخلی وجود دارد و همچون مانعی در مسیر ما قرار گرفته و امیدواریم که با همکاری یکدیگر این مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: ما در نظر داشتیم که 76 هزار شغل را ایجاد کنیم اما تاکنون 112 هزار شغل را ایجاد کرده‌ایم و این مقدار از پیش بینی ما فراتر است. تنها مشکلی که وجود دارد این است که این اشتغال‌ها خالص نیست و امیدواریم که در اشتغال خالص نیز با مشکلی مواجه نشویم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما