شناسهٔ خبر: 30069121 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مکان مدرسه "اسوه" بدون هماهنگی جابجا شده بود/ قصور در نظارت‌های دوره‌ای

R1014132/P1014142/S2,22/CT1

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: محل دبستان غیردولتی "اسوه حسنه" به دلیل افزایش اجاره‌بها بدون هماهنگی لازم جابه‌جا شده و نظارت‌های دوره‌ای نیز صورت نگرفته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره ابعاد حادثه  آتشسوزی دبستان غیردولتی اسوه حسنه زاهدان اظهار کرد: محل مدرسه بدون هماهنگی لازم جابجا شده بود، همچنین باید نظارت‌های ماهانه از محل مدارس انجام شود که حوادث و اتفاقات رخ ندهد اما این نظارتها نیز انجام نشده بود.

وی افزود: به دلیل استفاده از بخاری غیراستاندارد کلاس درس دچار حریق شد و 4 دانش آموز سوختند. مکانی که مدرسه در آن دایر بود به دلیل افزایش اجاره بها به محل دیگری تغییر یافته بود که باید هماهنگی لازم در این رابطه توسط موسس و مسئول مدرسه غیردولتی انجام می‌شد، اما این هماهنگی نیز صورت نگرفته بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در این مدرسه مورد توجه نبود.

همچنین مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش که به شهر زاهدان رفته است دراینباره گفته است: حدود یک ماه قبل این مدرسه به فضای جدید نقل مکان کرده است اما هنوز تاییدیه نوسازی و استحکام بنا را نگرفته بودند و برای گرفتن مجوز فقط مکاتبه کرده بودند. این مدرسه از سال 92 پیش‌دبستانی بوده و امسال هم توانستند ضمیمه کلاس اول بگیرند ولی هنوز این فضای جدید تاییدیه نوسازی نداشته است.

انتهای پیام/

نظر شما