شناسهٔ خبر: 30068145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ضرغامی:

ایران مقتدر سر آمریکا را در منطقه زیر آب می‌کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جمهوری اسلامی ایران آن‌قدر بااقتدار است که می‌تواند در منطقه، سر آمریکا را زیر آب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خمینی‌شهر، سید‌عزت‌الله ضرغامی که به دعوت تعدادی از تشکل‌های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر به این شهر سفر کرده بود، عصر دیروز در جمع دانشجویان این دانشگاه با تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: آسیب‌شناسی لازمه یک موجود زنده است و چون انقلاب اسلامی و جامعه ایران اسلامی زنده است، می‌تواند آسیب‌های خود را برطرف کند.

وی با بیان فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص رسالت دانشگاه و دانشجویان در خصوص پیداکردن راه حل برای مشکلات کشور گفت: نقد علاج‌جویانه، رسالت دانشگاه در برابر مشکلات کشور است و لازم است دانشگاهیان، دانشجویان و استادان راه حل ارائه کنند؛ حتی اگر پیشنهادشان سطحی و خام باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در 40 سالگی انقلابمان، آسیب‌ها را با صدای بلند  می‌گوییم و نگرانی هم نداریم؛ زیرا اگر نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی و ولایی به‌طور صحیح، دقیق و با رعایت همه جوانب این مسائل را نگویند، به اهرمی توسط ضد انقلاب برای فشار به نظام اسلامی تبدیل خواهد شد.

نیروهای انقلابی بهترین طرفداران حقوق بشر و زنان هستند

ضرغامی افزود: به اعتقاد من نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی در کشور بهترین طرفداران حقوق بشر و حقوق زنان هستند که می‌دانند چگونه و کجا از حقوق آنان دفاع کنند؛ بنابراین در همین نظام اجرایی کشور به جای آنکه یک حقوق شهروندی را مطرح کنیم و عکس بگیریم و برای آن بودجه تعیین کنیم، لازم است اگر پس از مشکوک‌شدن به فردی، وی تحت بازجویی که حق نظام است، قرار گرفت و متوجه بی‌گناهی او شدیم، از وی عذرخواهی و اعاده حیثیت کرده و اگر نیاز داشت آن را اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: من این موضوع را به مسئولان قضایی کشور گفته‌ام؛ اما هنوز عمل نمی‌کنند؛ بنابراین در صورت عمل‌نکردن به آن موجب می‌شود یک فرد خارجی که دستان اربابان آنان تا مرفق به خون همه ملت‌ها آغشته است، خود را طرفدار حقوق بشر جلوه داده و با ژست طرفداری از حقوق بشر، از این‌گونه موارد سوءاستفاده کنند.

ضرغامی به اتفاقات اخیر در فرانسه اشاره کرد و گفت: در حالی که مسئولان این کشور در مسائل ما که هیچ ربطی به آنان ندارد، دخالت می‌کنند و در آستانه سفر به ایران هزاران اتهام حقوق بشری را علیه ما مطرح می‌کنند؛ اما اکنون که طبقات ضعیف و محروم فرانسه زیر سیطره ظلم نظام سرمایه‌داری قرارگرفته و فریاد می‌زنند، بر اساس مفاد قانون اساسی که حمایت از حرکت‌های مستضعفان جهان را به‌عنوان یک وظیفه مطرح کرده است، چرا آن‌هایی که دم از قانون اساسی می‌زنند، بر اساس قانون اساسی یک بیانیه نمی‌دهند؟ از چه می‌ترسند؟

رئیس پیشین سازمان صدا وسیما افزود: تا حالا که نگرانیشان برجام بود؛ بنابراین آمریکا که به‌زعم آنان اصل کار و کدخدا بود و باید این موضوع را حل می‌کرد که به‌راحتی کنار رفت و تحریم‌ها را به قوت خود نگه‌داشته، حالا اروپایی‌ها که خودشان را نمی‌توانند حفظ کنند، گفته‌اند ما یک آب‌باریکه می‌آوریم که جایگزین سوئیفت شود و دو بانک شما و دو بانک هم ما معرفی می‌کنیم.

لزوم هوشیاری نیروهای انقلاب در مواجهه با صحنه‌های فتنه

وی بر لزوم هوشیاری نیروهای انقلاب در مواجهه با صحنه‌های فتنه اشاره کرد و گفت: به‌عنوان کسی که واحدهای مربوط به فتنه را در قضایای فتنه 88 پاس کرده‌ام، می‌گویم که در فتنه فضا تیره و تار است و حق و باطل مخلوط و دشمن هم تله‌گذاری می‌کند؛ بنابراین در چنین شرایطی فقط باید به امام عادل و رهبر جامعه اسلامی رجوع کرد.

انتشار مطالب تولیدی در فضای مجازی

ضرغامی در خصوص روش ارائه راه حل‌های پیشنهادی نیز بر استفاده مثبت از فضای مجازی تأکید کرد و گفت: با ایجاد کانال یا گروه ثابت در شبکه‌های مجازی داخلی و طراحی مناسب آن و انتشار مطالب تولیدی می‌توانید از فضای مجازی موجود استفاده کنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: به‌رغم خباثت آمریکایی‌ها در نابودی انقلاب ملی ایران و کشتار دانشجویان معترض، اما این خون‌ها هرگز هدر نمی‌رود و امروز نتیجه آن این شده که هرکجا ما با آمریکا در صحنه‌های بین‌المللی رودررو شدیم، پیروز میدان ایران اسلامی بوده است؛ ازجمله در وقایع اقلیم کردستان که آمریکا قصد ایجاد یک اسرائیل جدید داشت تا به این صورت آتش جنگی بزرگ در منطقه را شعله‌ور کند و ارتش عراق را با اقلیم کردستان درگیر کند؛ اما با تدبیر، هدایت و مستشاری جمهوری اسلامی، ارتش عراق وارد منطقه شد و بدون شلیک یک گلوله موضوع حل شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی و به‌واسطه خون پاک و فداکاری ملت عزیز ایران ازجمله شهدای 16 آذر، آن‌قدر با اقتدار است که می‌تواند در منطقه سر آمریکا را زیر آب کند.

دانشگاه آزاد اسلامی بنیه علمی بالایی دارد

 ضرغامی  به موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در طول سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بنیه علمی بالایی دارد و به‌صورت نقطه‌ای کارهای بزرگی انجام داده، ازجمله مسابقات ربوکاپ که مقام‌های جهانی آن نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد اسلامی خیلی رشد کرده است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر هم که به دانشگاه مخترعان مشهور است، سرمایه بزرگی برای کشور است و به دلیل سطح بالا و غنای علمی در رشته‌های فنی- مهندسی و سایر رشته‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.

ضرغامی افزود: شور و هیجان خوب دانشجویی در این دانشگاه غوغا می‌کند و نگاهی به دانشجویان و سایر ظواهر حاکی از آموزشی بودن و وجود معنویت در این دانشگاه است و می‌توان گفت: در خمینی‌شهر علم با دین و دیانت، اخلاق و معرفت و غیرت عجین شده است.

انتهای پیام/4120/4062 /خ 
 

نظر شما