شناسهٔ خبر: 30067856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جانشین فرمانده سپاه:

دفاع مقدس امتداد انبساط یافته از عاشورا است

سردار سلامی با بیان اینکه عناصر و صفات دفاع مقدس در مدح و فرهنگ جامعه ایرانی اسلامی نشسته است، گفت: دفاع مقدس امتداد انبساط یافته از عاشورا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، «سردار حسین سلامی» در همایش نهضت خاطره گویی دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک حقیقت زنده و هویت بخش به جامعه است، شاید امروز آنچه که به عنوان مختصات و مشخصات شخصیت حقیقی ملت ایران در جهان شناخته می شود عناصری الهام یافته از دوران دفاع مقدس است و اگر ملت ایران با صفت ایستادگی، صبر، شکیبایی، شجاعت، فداکاری، ظلم ستیزی شناخته می شود تمام این عناصر از آن دوران باشکوه در متن و بطن فرهنگ ایران اسلامی نشسته است.

 

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: امروز این ملت می تواند با اتکا به این عناصر در مقابل فشارهای بی سابقه و خطرناک قدرت های بزرگ بایستد، اینکه می گوییم دفاع مقدس حقیقتی جاری است به این منظور است که دفاع مقدس یک میدان جاذبه ای است که متوقف به زمان خود نیست و یک تندیس زنده از مفاهیم و صفات ارزشمند یک ملت است که در آن دوران ساخته شده و در جان جامعه نشسته است.

 

سردار سلامی اظهار کرد: دفاع مقدس فراتر از زمان است و زمان قادر نیست گرد کهنگی به سیمای آن بنشاند. ما برای واقعه عاشورا نمی گوییم امروز سالروز عاشوراست، می گوییم امروز عاشورا است و ما با آن زندگی می کنیم و در هر عاشورا ما تصور می کنیم که در صحنه آن روز هستیم. در میان زرق و برق شمشیرها و فرو ریختن پیکرها زندگی می کنیم.

 

وی ادامه داد: چگونه از عاشورا الهام می گیریم تا زندگی امروز را سامان دهیم، دفاع مقدس امتداد انبساط یافته از عاشوراست.

 

سردار سلامی اظهار کرد: عاشورا در دفاع مقدس در مقیاس ظرفیت ما تکرار شد و این واقعه آن قدر عظیم بود که قله های رفیع عظمت را برای ما ساخت تا هر واقعه دیگری در دل آن قرار گیرد.

 

وی افزود: دفاع مقدس آن گونه تکرار شد که برای تمام نسل ها پیام آور انسان سازی است و پیام آور این مطلب است که در دفاع مقدس با تمام صف بندی های نامتوازن و نابرابری که صورت گرفته بود و عملیات روانی که در عرصه نظامی صورت می گرفت در این میدان نابرابر پیروزی ایمان در مقابل کفر حاصل شد در حالی که هیچ یک از دستگاه های دنیا نمی توانند توصیف گر واقعیت شگفت انگیز دفاع مقدس باشند. این جنگ بر اساس محاسبات دنیا با پیروزی دشمنان همراه می شد اما مقیاس و مقداری کم در برابر جبهه ای از دشمنان پیروز شد.

 

سردار سلامی اظهار کرد: امروز ملت ایران در برابر تمام تحریم ها و انزوای سیاسی و عملیات روانی دشمن ایستاده اند و این همان نظریه جدید غلبه ایمان بر کفر است یعنی ایمان و شجاعت نه فقط در تاکتیک پیروزی خلق کرد بلکه به فرماندهان نیز اجازه داد تا در عملیات های گوناگون ورود یابند و عملیات هایی را طراحی کنند که به ظاهر موفقیت در آنها ممکن نبود.

 

وی با اشاره به عملیات های بدر و بیت المقدس و فتح المبین اظهار کرد: نهضت خاطره گویی صرفا بیان واقعیت نیست که متعلق به آن زمان باشد بلکه انتقال تفکر، اندیشه از یک تفکر تجسم یافته به نسل های بعدی است که جامعه در جریان این تکامل شخصیت قرار گیرد.  

 

وی گفت: این نظریه تا زمانی که به مصادیق روز تبدیل نمی شد، باورپذیر نبود اما اینک به اذن خدا ما پیروزمندیم و نیازمند تکرار قصه ها هستیم تا در ذهن نسل های جدید نقش ببندد و به باور اندیشه و اعتماد به نفس تبدیل شود زیرا جنگ تمام نشده است و نبرد حق و باطل ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی در دفاع مقدس شکل گرفت، اظهار کرد: این سبک از مدیریت نشان داد که حلال تمام مشکلات است و باید منتقل شود که جوانان امروز که بیرق دار جامعه هستند بتوانند با تکیه بر آن قله های جدید را فتح کنند.

 

وی گفت: ما نیازمند آن هستیم که آن الگوها، باورها، واقعیت ها و مصادیق را از درون آن زمان به زمان حال و آینده منتقل کنیم تا دفاع مقدس به عنوان منبعی جوشان و دایمی شود.

 

سردار سلامی ادامه داد: ما بدون دفاع مقدس نمی توانستیم در برابر آمریکا امروز دوام آوریم. شهدا حجت را در این دوران بر ما تمام کردند، شهدا استوانه هایی هستند که بنای تمدن بر دوش آنهاست، آیا می توان این همه شهدا را نادیده گرفت، این موضوع ممکن نیست.

 

سردار سلامی در بخش دیگری از بیانات خود اظهار کرد: ما در دفاع مقدس با اتکا به توان خود با رهبری بنیانگذار انقلاب در برابر قدرت های بزرگ پیروز شدیم، اگر دفاع مقدس نبود امروز چه صحبتی وجود داشت و ما چگونه می آموختیم که راز حیات و تاریخ ملت ما چیست. ما از دفاع مقدس آموختیم که باید قوی باشیم، همه جامعه در جنگ سهیم بودند و جنگ ما مانند جنگ های رایج نبود زیرا در جنگ های رایج دنیا میدان های عملیات از زندگی روزمره جداست اما در دفاع مقدس خانواده های ما در آن زندگی کردند و آرزوهای خود را بدرقه می کردند و این شگفت انگیزترین سرمایه انسانی است که ما امروز می توانیم شکیبا باشیم و سرافراز باشیم و سست نشویم.

 

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: ما دفاع مقدس را به ارث بردیم و آن را به نسل آینده باید منتقل کنیم تا هیچکس سست نشود. در این صحنه جدال امروز ایران سرافراز است و مقاومت یک فرهنگ و یک انتخاب آگاهانه و مومنانه و یک حقیقت ملت است و کاری منطبق با عقل و فطرت است که از سوی یک ملت شکل گرفت.

 

وی با اشاره به تحرکات جدید در فرانسه اظهار کرد: مردم فرانسه کوچکترین فشار را تاب نمی آورند، آنان یک ملت هستند و ملت ایران نیز یک ملت که باید به شرف ملت ایران درود فرستاد زیرا هر جا که حرف عزت و شرف و سربلندی است، جوانمردانه و آگاهانه ایستادند و جان دادند و حجت ها را آشکار کردند، امروز شهدا حجت را بر ما تمام کردند و جهاد فرهنگ ماست زیرا جهاد فرهنگ ساز است و ایجاد استحکام و تولید مقاومت می کند.

 

وی اظهار کرد: دفاع مقدس با هدایت ولی فقیه زمان با منطق وحی ملتی را آماده کرد تا پیروز شوند و از زیباترین پیامدهای دفاع مقدس تحقق سنت های الهی بود که به عنوان قاعده ای زیبا در فرهنگ، هنر و ادبیات جاری شد. دفاع مقدس توانست باطل و سحر نظریه های دشمنان را از بین ببرد و کارآمدی ایمان در برابر کفر را نشان دهد./

 

 

 

نظر شما