شناسهٔ خبر: 30067589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سردار سلامی:

هرجا با دشمن جنگیدیم بزرگ و قدرتمند شدیم/ دفاع مقدس باطل السحر نظریه‌های دشمن بود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما هر جا با دشمن جنگیدیم بزرگ و قدرتمند شده ایم. نیازمند الگوی جنگ دفاع مقدس هستیم و با این شیوه با هر کسی بجنگیم پیروز خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم تجلیل از نهضت خاطره گویی دفاع مقدس و آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی خاطره گویی که در موزه انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: هر ملتی منابعی برای هویت بخشی دارد عناصری که شخصیت هر ملتی را می سازند از منابعی الهام می گیرند. دفاع مقدس یک حقیقت زنده هویت بخش به جامعه ماست. شاید امروز انچه به عنوان حقیقت ملت ایران در جهان شناخته می شود عناصری الهام گرفته از دفاع مقدس است.

سردار سلامی اضافه کرد: ملت ایران با صفت ایستادگی، صبر، شجاعت، فداکاری و ظلم ستیزی شناخته می شوند همه این عناصر از دوران دفاع مقدس است. امروز این ملت با اتکا به این عناصر در مقابل فشار بی سابقه قدرت های بزرگ می ایستد.

وی افزود: میدان جاذبه و تاثیر دوران دفاع مقدس هنوز وجود دارد. امروز عاشوراست زیرا یک حقیقت تکرارپذیر است و ما با آن زندگی می کنیم. در میان شمشیرها و فروافتادن پیکرها زندگی می کنیم. ما چگونه از عاشورا الهام گرفته تا زندگیمان را بسازیم.

سردار سلامی عنوان داشت: دفاع مقدس امتدادی سازمان یافته از عاشوراست. عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد.دفاع ناموازانه را در دفاع مقدس ما شاهد بودیم که در عملیات روانی، اقتصادی نظامی کاملا نابرابر بود و ایم ایمان بود که باعث پیروزی ما شد. این نابرابری مانند عاشوراست.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: در دفاع مقدس پیروزی ما ناممکن بود. ما در تحریم ها در انزوا و عملیات روانی یک ملت تاب می آورد و می ایستد و این یک نظریه و تفکر جدید را نشان می دهد و ان غلبه ایمان بر کفر است. ایمان و شجاعت نه تنها در تاکتیک پیروزی خلق می کند بلکه به فرماندهان عملیات های ناممکن را ممکن میسازد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایمان تنها زد وخورد نیست بلکه روح ذهن و باور فرماندهان را رشد داد، افزود: عملیات والفجر ۸ ، بدر و بیت المقدس دشمنان میدان ها را غیرقابل نفوذ کرد اما ما پیروز شدیم. بنابراین نهضت خاطره گویی بیان واقعیات آن زمان نیست. انتقاد روح اندیشه و فرهنگ از زمانی است که روی زمین تجسم یافته و به نسل های بعد انتقال می یابد.

سردار سلامی تصریح کرد: اینکه می توان بر قدرت های بزرگ پیروز شد را باید افراد بیان کنند تا در دهن نسل ها بماند و به اعتماد به نفس تبدیل شود. جنگ ما هنوز تمام نشده و نبرد حق و باطل ادامه دارد. جوانان ما بیرق داران پیشرفت کشور هستند و باید با اتکا به اتفاقات گذشته فضای جدید را شکل دهند. ما نیازمند آنیم که الگوها، باورها و حقایق شیرین زمان دفاع مقدس را به زمان حال منتقل کنیم تا منبع دائمی مقاومت ما شود. ما بدون دفاع مقدس نمی توانستیم در برابر امریکای امروز دوام بیاوریم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما نیازمند بازیابی معارف دوران دفاع مقدس هستیم تا زندگی امروز و فردا را بسازیم. اگر دفاع مقدس نبود چه حجتی برای ایستادگی ما وجود داشت. راز حیات و بقای ملت ما قوی شدن است و این را از میدان دفاع آموخته ایم. جنگ ما مانند جنگ های رایج نبود زیرا خطوط مقدم و خط دفاعی مشخص نبود. ما در جنگ زندگی کردیم و در زندگی جنگیدیم. مردم جنگ را بخشی از زندگی تلقی کردند و با تمام پیامدهای آن ساختند.

وی با اشاره به اینکه امروز باید شکیبا باشیم و در برابر مشکلات سست نشویم گفت: ما باید مفاهیم دفاع مقدس را به نسل ها انتقال دهیم. امروز صحنه نابرابر ایران در برابر کشورها شکل گرفته است. زندگی در محاصره جهانی، حصر در سیاست و تاختن به ذهن های مردم و مقاومت ملت اینها کار ساده ای نیست.

سردار سلامی اظهار داشت: امروز ظرفیت ملت اروپا پایین است و با یک فشار تاب می اورد. اما ملت ایران برای عزت و سربلندی و استقلال جوانمردانه و اگاهانه ایستاده است. اینها توسط شهیدان ما در دفاع مقدس ترسیم شد. ان ها جان دادند و حجت ها برای ما اشکار شد. بنابراین این ملت زنده است. انتقال جهاد از یک دوره به دوره دیگری جهاد است زیرا فرهنگ ساز است و استحکام و مقاومت تولید می کند. ما هر جا با دشمن جنگیدیم بزرگ و قدرتمند شده ایم. ما نیازمند الگوی جنگ دفاع مقدس هستیم و با این شیوه با هر کسی بجنگیم پیروز خواهیم شد.

سردار سلامی افزود: یکی از زیبایی های دفاع مقدس تحقق سنت های الهی بود. دشمنان امدند تا بفهمانند کسی نمی تواند در برابر ما بایستد و ما نشان دادیم که حق در برابر باطل پیروز است لذا دفاع مقدس باطل السحر نظریه های دشمن بود.

نظر شما