شناسهٔ خبر: 30066326 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ظرف ۱۰ روز؛

مؤدیان موظف به اعلام توقف بهره برداری از صندوق مکانیزه فروش شدند

مؤدیان موظف شدند در صورت توقف بهره برداری از صندوق مکانیزه فروش، مراتب را ظرف ۱۰ روز به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده ۱۲ این طرح اشخاص مشمول این قانون را مکلف کردند در صورتی که امکان صدور صورتحساب الکترونیکی به دلیل بروز حادثه یا نقص فنی فراهم نباشد، مراتب را بلافاصله از طریق کارپوشه خود در سامانه مؤدیان، یا به هر طریق دیگری که سازمان اعلام می نماید، حسب مورد به سازمان یا شرکت معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعلام نمایند.

اشخاص مشمول موظفند تا زمان امکانپذیر شدن صدور صورتحساب الکترونیکی، فروش های خود را به ترتیبی که سازمان به موجب دستورالعملی مقرر می کند، ثبت و صورتحساب های صادره را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

همچنین حکم این ماده در صورتی که امکان ثبت در سامانه موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم فراهم نباشد نیز جاری است.

وکلای ملت با تصویب ماده ۱۳ این لایحه مقرر کردند در صورتی که به هر دلیل اعم از تعطلی موقت یا دائم و یا انحلال واحد کسب و کار، بهره برداری از پایانه فروشگاهی به طور موقت یا دائم متوقف شود، اشخاص مشمول مکلفند مراتب را ظرف مدت ۱۰ روز از توقف بهره برداری از طریق کارپوشه خود در سامانه مؤدیان حسب مورد به سازمان یا شرکت معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعلام نمایند.

بر اساس تبصره این ماده در مواردی که تعطیلی واحد کسبی با حکم مراجع قانونی ذیربط باشد و یا در موارد قوه قهریه یا بروز حوادث غیرمترقبه که مبتنی بر علل و جهاتی خارج از اراده اشخاص مشمول باشد و بر اثر آن اطلاع به سازمان امور مالیاتی ممکن نباشد، اشخاص مشمول تا رفع موانع قهریه مذکور از رعایت مهلت زمانی مقرر در این ماده مستثنی می باشند.

نظر شما