شناسهٔ خبر: 30066121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌شرقی:

برخورد با گران‌فروشی باید ملموس باشد

نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت کنترل عوامل روانی در روند افزایشی قیمت کالاها، گفت: برخورد با تخلفاتی مانند گران‌فروشی و احتکار باید در سطح جامعه ملموس باشد و مردم نسبت به قاطعیت مسئولان در این زمینه اطمینان خاطر پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «محمدرضا پورمحمدی» در جلسه کمیسیون تنظیم بازار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این‌که هدف اصلی تحریم‌ها و فشارهای خارجی، ایجاد نارضایتی در میان مردم است، افزود: باید با همه وجود باور کنیم که در درون یک جنگ اقتصادی و مالی قرار داریم و در این جنگ، کارهای روزمره و عادی پاسخگو نیست.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از همه ابزارها در این جنگ استفاده می‌کنند و در داخل کشور هم افراد فرصت‌طلب از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند که در برخورد با آن‌ها نباید ملاحظه‌ای داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ارزیابی تلاش‌های انجام‌ شده در راستای تنظیم بازار و مقایسه آن با وضعیت موجود، گفت: مردم بحق انتظار دارند که با متخلفان برخورد شود، اما گاهی این برخوردها برای مردم ملموس نیست.

پورمحمدی با اشاره به این‌که تنظیم بازار مسأله پیچیده‌ای است، چون تابع عوامل متعددی است، افزود: گرانی کالاها یک مسأله ملی و فراملی است، اما در سطح استان نیز اگر همه مسئولان امر همدل و متحد باشند می‌توانیم جلوی نابسامانی‌ها را بگیریم.

وی با تأکید بر ضرورت کنترل عامل روانی در روند افزایشی قیمت کالاها، گفت: مردم باید نسبت به قاطعیت و جدیت مسئولان در برخورد با متخلفان اطمینان خاطر پیدا کنند و رسانه‌ها نیز باید در این زمینه فضاسازی کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی هم‌چنین با تأکید بر شفاف‌سازی قیمت کالاها، از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست تا قیمت تمام شده محصولات تولیدی و وارداتی را روزانه به اطلاع مردم برساند.

پورمحمدی با تأکید مجدد بر قاطعیت مسئولان در برخورد با متخلفان و نظارت بر تولید با استفاده از مشارکت اتاق بازرگانی و تشکل‌های مردم‌نهاد، یادآور شد: کسانی که برای واردات کالاها و مواد اولیه ارز دولتی دریافت کرده‌اند قابل رصد و ارزیابی هستند و هیچ‌ کوتاهی در برخورد با تخلفات پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام

نظر شما