شناسهٔ خبر: 30066091 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صادرات کالاهای کشاورزی از آذربایجان شرقی 12 درصد افزایش یافت

تبریز- ایرنا - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صادرات 172 میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از گمرکات استان در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: شاهد افزایش 12 درصدی صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

صاحب‌خبر -

اکبر فتحی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا اظهارداشت: کالاهای کشاورزی استان شامل محصولات باغی و گلخانه ای، دامی و خشکبار به طور عمده به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، گرجستان، ارمنستان و پاکستان صادر شده است.
وی گفت: آذربایجان شرقی یکی از مبادی خروجی کشور است و اگر همه اقدامات برای تضمین صادرات انجام شود، این صادرات باعث اشتغال در استان و کشور خواهد شد.
فتحی ادامه داد: بررسی میزان تولید و میزان صادرات محصولات کشاورزی در استان حاکی از آن است که ظرفیت صادراتی محصولات کشاورزی بیشتر از میزان صادرات انجام شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خاطرنشان کرد: مهم ترین اولویت های صادراتی در شرایط پیش رو، صادرات در شرایط تحریم است که می تواند ارزآوری خالص و سالم به همراه داشته باشد .
وی تاکید کرد: یکی از اصول لازم در امر استمرار صادرات محصولات کشاورزی، ثبات در قوانین محصولات صادراتی می باشد.
سال گذشته 285 میلیون دلار کالای کشاورزی از استان آذربایجان شرقی صادر شد و 13 درصد صادرات غیرنفتی 2.4 میلیارد دلاری استان متعلق به این بخش است.
3071

نظر شما