شناسهٔ خبر: 30065944 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی:

وحدت حوزه و دانشگاه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه، گفت: طرح ایده وحدت این دو نهاد و تلاش برای تحقق آن از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: هیچکس در ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تردیدی ندارد اما در چگونگی و کم و کیف تحقق این وحدت دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد.

وی یادآوری کرد: بسترهای همکاری بین حوزه و دانشگاه از گذشته وجود داشته، اما از سال پیش با تشکیل «دفتر تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه» در دانشگاه تبریز، نظام مند شد و امید است شاهد فعالیت‌های مدون و منسجم بیشتری در این رابطه باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سابقه‌ی تاریخی و همچنین سابقه علم و دانش در تبریز، اضافه کرد: تبریز با این سابقه‌ی تاریخی و علمی و داشتن سابقه‌ی 700 ساله در حوزه دانشگاه، باید در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه برای جامعه الگو باشد.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه‌، تاکید کرد: حوزه و دانشگاه هر دو یک رسالت دارند که همان رسالت انبیا ست؛ تربیت انسان متعالی، متعهد و متخصص رسالت این دو مجموعه است و از این‌رو باید به هم نزدیک باشند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط نزدیک حوزه و دانشگاه گفت: این اصل به ویژه در عصری که بحث سکولاریسم مطرح است، باید مورد توجه قرار گیرد.

**
رییس دانشگاه تبریز نیز در این همایش با تاکید بر اهمیت تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: باید سیر این روند در 40 سال اخیر، آسیب‌شناسی و گام‌های بزرگ‌تری در این رابطه برداشته شود، زیرا باید بیش از این‌ها در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه پیش می‌رفتیم.
میررضا مجیدی افزود: امام راحل بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه نه تنها بعد از انقلاب، بلکه قبل از آن نیز در سال ۱۳۲۳ تاکید کرده بودند که نشاگر حساسیت ایشان به دانشگاه بود.
وی با بیان این‌که امام راحل حتی در دوران تبعید نیز با دانشگاه ارتباط داشتند، گفت: ایشان بعد از پیروزی شکوهمند اسلامی نیز بحث وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کردند.
وی اضافه کرد: در نهضت اسلامی این تحول بزرگ رخ داد و امروز هیچکدام از دو مجموعه 'حوزه و دانشگاه' خود را از دیگری جدا نمی‌داند، اما ضروری است که وحدت بین حوزه و دانشگاه بطور کامل محقق شود.
مجیدی همچنین به تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان در آذر سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: این دبیرخانه، در حقیقت کانونی است تا تلاش‌گران وحدت حوزه و دانشگاه، فعالیت‌های مرتبط را در این بستر پیش ببرند.
وی با بیان این‌که ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه از جمله اهداف انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: تحقق وحدت در هدف میان حوزه و دانشگاه، حرکت پایه‌ای علم و دین، ارتقای تعامل حوزه و دانشگاه، توسعه و گسترش پژوهش در زمینه تبیین دیدگاه‌های اسلامی، بسط و گسترش ارتباط و همکاری‌های علمی میان حوزه و دانشگاه، شناسایی مسایل و موضوعات مطرح در قلمروی علوم انسانی و اسلامی از جمله اهداف تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در استان است.

همایش علمی یکروزه وحدت حوزه و دانشگاه با هدف بررسی کارکردها و راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در تالار رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما