شناسهٔ خبر: 30065933 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

10 شرکت تجاری در آذربایجان شرقی 92 میلیارد تومان تخلف کردند

نصر: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به بررسی شرکت های تجاری استان در مورد واردات کالا با ارز 4200 تومانی، اعلام کرد: برای 10 شرکت وارد کننده به دلیل گران فروشی 92 میلیارد تومان پرونده تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اسماعیل عطاپور در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی اظهارداشت: این واحدها یا بدون اطلاع اقدام به عرضه کردند یا ضوابط قیمتی را رعایت نکردند.
وی با اشاره به اجرای 150 هزار بازرسی در 8 ماهه نخست سال جاری از کسبه و اصناف استان، اظهار داشت: 4476 مورد به تشکیل پرونده منجر شد .

وی با بیان اینکه ارزش ریالی تخلفات صنفی نسبت به هشت ماهه سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش داشته است، افزود: بررسی شکایت های مردمی دریافت شده از سامانه 124 نشان می دهد، تخلفات حوزه نان، روغن، گوشت، لاستیک، رنگ ساختمانی، میوه، سبزی، آجیل و دخانیات به ترتیب بیشترین فراوانی شکایات را به خود اختصاص داده‌اند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه احتکار موضوعیت خود را از دست داده و کسی به دنبال احتکار نیست، گفت: آرامش نسبی به بازار تبریز و آذربایجان شرقی بازگشته است .
عطاپور به فعالیت «سامانه اعلام موجودی» انبارهای آذربایجان شرقی برای افزایش دقت نظارت بر کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: 2323 انبار و سردخانه در استان به این سامانه وصل هستند و در مجموع بیش از 61 هزار 600 تن کالا در انبارها وجود دارد و مشکلی از لحاظ تأمین کالای اساسی و مواد اولیه تولید نداریم.

وی با اعلام اینکه نوسانات قیمت کالاهای اساسی به صورت ماهانه در 90 قلم کالا در استان رصد می‌شود، گفت: در بازار استان نسبت به ماه قبل افزایش قیمت در اغلب کالاهای اساسی نداریم .
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر کاهش قیمت کالاها در بازار تاکید کرد و افزود: بهای کالاهایی که با افزایش قیمت دلار افزایش یافته بود، باید با کاهش قیمت دلار کاهش یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما