شناسهٔ خبر: 30065922 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

با انتشار یادداشتی در تایمز اسرائیل ضمن اذعان به افزایش قدرت مقاومت؛

سناتور امریکایی تحریم گروههای مقاومتی در منطقه را ناکافی دانست

تد پو با اذعان به ناکارآمدی تحریم‌ها در کاستن از قدرت گروه‌های مقاومت مانند نُجباء از دولت امریکا خواست فشار بر این گروه‌ها را افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا)، طراح لایحه تحریمی علیه مقاومت اسلامی نجباء در کنگره امریکا، با انتشار یادداشتی در پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل خواستار فشار بیشتر بر گروه‌های مقاومت شد.


تد پو سناتور تندرو، در ابتدای یادداشت خود با این ادعا که  مقابله با زیاده‌خواهی ‌های ایران به تدابیری بیش از تحریم نیاز دارد نوشته است: به‌خاطر کوتاهی اوباما، بازوهای نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه از جمله گروه نجباء آنقدر قدرتمند شده و حضور خود را تثبیت کرده‌اند که به تهدیدی جدی برای آمریکا در خاورمیانه بدل گشته‌اند.


وی در ادامه، وزارت خارجه ایالات‌متحده را مورد انتقاد قرار داده و به تعلل در اجرایی کردن مصوبه کنگره علیه گروه‌های مقاومت عراقی متهم نموده است.


عضو جمهوری‌خواه سنا در همین زمینه خاطرنشان کرد: نجباء به نمایندگی از ایران، بارها آمریکا و متحدانش را هدف حمله قرار داده و به عقب‌نشینی دیپلماتیک وادار ساخته است؛ همانگونه که اخیرا در بصره شاهد بودیم.


تد پو با ابراز ناخرسندی عمیق از توفیقات روزافزون جنبش‌های مقاومت اسلامی نظیر نجباء، افزوده است: متأسفانه آن‌ها با به‌روزرسانی تسلیحات و تحکیم ساختار تشکیلاتی خود در سطح جامعه ـ که تحت حمایت ایران محقق شده است ـ فضای دموکراتیک را در منطقه تضعیف می‌کنند و تمرکز آمریکا در نبرد با تروریسم را بر هم می‌زنند.


وی در پایان نوشتار خود برای پایگاه صهیونیستی، ضمن تأکید مجدد بر ناکافی بودن تحریم‌ها، چنین نتیجه می‌گیرد: تنها زمانی می‌توانیم با ایران و نیروهای نیابتی‌اش مقابله کنیم که کلیه نواقص فوق‌الذکر برطرف شوند و این مهم، نیازمند انتخاب‌هایی دشوار و صرف هزینه‌های قابل توجه می‌باشد.

 

انتهای پیام/م.ت/22

 

نظر شما