شناسهٔ خبر: 30065462 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وزارت خارجه آمریکا از فروش ۳.۵ میلیارد دلار موشک پاتریوت به ترکیه خبر داد

خبرگزاری میزان- وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) از موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش سامانه‌های پاتریوت به ترکیه به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار خبر داد.

صاحب‌خبر -
وزارت خارجه آمریکا از فروش ۳.۵ میلیارد دلار موشک پاتریوت به ترکیه خبر دادبه گزارش گروه بین الملل خبرکزاری میزان، پنتاگون از موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش سامانه‌های پاتریوت به ترکیه به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار خبر داد.

آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا با فروش ۸۰ فروند موشک پاتریوت و ۶۰ موشک از انواع دیگر به همراه تجهیزات آن‌ها از جمله رادار‌ها به ترکیه موافقت کرده است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اوایل سال جاری گفته بود آنکارا و واشنگتن در حال مذاکره برای فروش احتمالی یک سیستم دفاع موشکی هستند تا ترکیه از خرید سیستم اس ۴۰۰ روسی منصرف شود.

ترکیه سال گذشته قرارداد خرید ۲.۵ میلیارد دلاری سامانه اس ۴۰۰ روسیه را امضا کرد که با واکنش منفی آمریکا و سایر اعضای ناتو مواجه شد.

مرکز اطلاع رسانی کنگره فروش این تسلیحات به یک کشور خارجی را تایید کرد، اما مشخص نیست قرارداد امضا شده یا صرفا مذاکرات در این باره با موفقیت به اتمام رسیده است.
 

انتهای پیام/

نظر شما