شناسهٔ خبر: 30065292 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید دوباره ترامپ بر لزوم ساخت دیواری «فولادی و زیبا» در مرز مکزیک

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر لزوم ساخت دیواری نژادپرستانه در مرز مکزیک، این دیوار را «فولادی و زیبا» خواند.

صاحب‌خبر -

ترامپ: ما دیوار بتنی نمی‌سازیم، یک دیوار فولادی زیبا می‌سازیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین پیام توئیتری خود به ساخت یک دیوار حائل «زیبا و هنرمندانه»  در مرز این کشور با مکزیک اشاره کرد.

او در این پیام توئیتری نوشت: «دموکرات ها با صدای بلند و واضح می گویند که نمی خواهند دیوار بتنی [در مرز آمریکا و مکزیک] ساخته شود- اما ما قصد نداریم دیوار بتنی بسازیم، ما [دیواری] می‌سازیم که به طور هنرمندانه با میله های فولادی طراحی شده است، اینگونه می توانید آن سو را ببینید. آن زیبا خواهد بود و در عین حال امنیتی که شهروندان ما سزاوار آن هستند را برای کشورمان فراهم می کند. من به سرعت اقدام خواهم کرد و با تکمیل دیوار میلیاردها دلار را ذخیره خواهم کرد!»

ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا با مکزیک یکی از وعده های اصلی ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بود. ترامپ معتقد است احداث دیوار مرزی مهاجرت غیرقانونی و همچنین قاچاق انسان و مواد مخدر را متوقف خواهد کرد.

در ژانویه 2017 رئیس جمهور آمریکا با امضای یک دستور اجرایی، اجازه ساخت دیوار مرزی را صادر کرد. دولت وی بودجه 5 میلیارد دلاری را برای ساخت این دیوار درخواست کرده است که دموکرات ها و حتی برخی از جمهوری خواهان کنگره با آن مخالفت کرده اند.

قرار است کنگره آمریکا تا روز جمعه در خصوص موافقت با بودجه ساخت دیوار حائل تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

نظر شما