شناسهٔ خبر: 30063701 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

چرخ دانشگاه/4

تحقیقات هدفمند محققان دانشگاه آزاد اسلامی در سلامت زنان

محققان دانشگاه‌ آزاد اسلامی در پی راهکارهای برای کاهش خطرات بیماری زنان هستند تا زنان کشور از سلامت بیشتری برخوردار شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی متخصصان کارآمد و سرشناسی در حوزه‌های مختلف دارد که با استفاده از توانایی خود و امکانات این دانشگاه توانسته‌اند دست به اقدامات پژوهشی اثرگذاری در سپهر علمی مشورر زده و برنامه‌های تحقیقاتی زیادی در حال انجام دارند.

چرخ دانشگاه  سعی دارد با معرفی این توانمندی‌ها، دستاوردهای پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی را به اطلاع عموم برساند.

شهلا چایچیان عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران  در گفتگو با خبرنگار علم،‌ فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: یکی از طرح‌های جدیدی که بنده به همراه یک تیم تحقیقاتی برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم مربوط به بیماری آندومتریوز در زنان است.

وی بیان کرد: بیماری آندومتریوز یک بیماری اذیت‌کننده برای خانم‌هاست که از دوران بلوغ آغاز می‌شود و حتی تا میان‌سالی همراه آنان خواهد بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: در برخی از طیف‌های بیماری آندومتریوز مشاهده کرده‌ایم که خطر بیماری سرطان تخمدان بیشتر است. این تحقیق درصدد مطالعه بر روی این بیماری است تا خطرهای سرطانی آن را کاهش دهد.

چایچیان گفت: البته این تحقیق یکی از صدها تحقیق در این زمینه است، امیدواریم که با این تحقیق بتوانیم گاهی برای سلامتی زنان کشور برداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ثبت‌ این طرح در سامانه نیماد خبر داد و گفت: بدون کمک مالی نمی‌توان این طرح را عملیاتی کرد، البته اگر جذب اعتبار از این طریق انجام نشود، با همکاری‌های بین‌المللی برای انجام این طرح، اعتبار لازم را جذب خواهیم کرد.

انتهای پیام/4040/ 4007/

نظر شما