شناسهٔ خبر: 30063526 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صدر اعظم اتریش: اروپا دوران پر چالشی را می گذراند

R31356/P36461/S8,89/CT10

صدر اعظم اتریش ضمن حمایت از سیاست های سختگیرانه خود در قبال مهاجران همچنین گفت که اروپا دوران سخت و پر چالشی را می گذراند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، "سباستین کورس"، صدر اعظم اتریش در مصاحبه با هفته نامه "اشترن"، خواستار خوش بینی بیشتر در بین سیاستمداران اروپایی به یکدیگر شده و در این راستا به همتایان اروپایی خود انتقاد وارد کرد.

وی در این باره گفت که من این چالش را دست کم نمی گیرم و آن بعضی وقت ها بسیار جدی است. بخصوص اروپا در مسئله مهاجرت در سال 2015 در مسیر غلطی قرار گرفت.

"کورس" که کشورش در حال حاضر ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد در بخش دیگری از مصاحبه با هفته نامه اشترن تصریح کرد که اروپا در حال حاضر یک دوران سخت و چالشی را می گذراند. اما من فکر می کنم که نیاز به خوش بینی بیشتری است. در حال حاضر سیاستمداران زیادی وجود دارند که هر روز سناریوهای تضعیف اتحادیه در دنیا را شدت می بخشند و حداقل یک بار در ماه ادعا می کنند که پایان قطعی اتحادیه اروپا فرا رسیده است.

کورس که حدود یک سال است به مقام صدر اعظمی اتریش نائل آمده است همچنین تصریح کرد که اروپا بر سختی های موجود غلبه خواهد کرد. ما می توانیم جریان های مهاجرتی را مدیریت کنیم، بر بحران برگزیت فائق آییم و اروپا را در مسیری قرار دهیم که دوباره قدرتمند شود اگر همه خواهان آن باشند.

وی همچنین انتقادها به سیاست های مهاجرتی سختگیرانه اش را شدیدا رد کرده و گفت: خیلی ها اعتقاد دارند که سیاست های مرزهای باز رویکردی انسان دوستانه است. در واقع ( در سایه چنین سیاستی) قربانیان زیادی وجود داشت و از زمانی که ما با قاچاقچیان انسان مبارزه می کنیم شمار قربانیان کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما