شناسهٔ خبر: 30063286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دی میستورا:اقدامات سازمان ملل به نفع مردم سوریه است

خبرگزاری صداوسیما

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت:اقدامات سازمان ملل به نفع مردم سوریه است.
دی میستورا گفت:معتقدم که هنوز فاصله زیادی باید طی شود.باید فاصله زیادی در ماراتن تلاش ها برای تضمین یک بسته ضروری برای ایجاد یک کمیته قانونی جامع,متوازن و معتبر طی شود.باید راهی طولانی برای تعیین متوازن طرف های مذاکره و همچنین تهیه پیش نویس و زمینه رای گیری تحت نظارت سازمان ملل در ژنو طی شود.
وی افزود:من همچنین لازم است که بر روی این موضوع تاکید کنم که تصمیم سازمان ملل بر ادامه تلاش ها برای مردم سوریه و به نفع آنها است.من در اینجا بر روی اهمیت اتحاد جامعه بین المللی برای به حرکت درآوردن یکباره فرآیند سیاسی که شورای امنیت آن تعیین کرده است و حرکت به جلو ,تاکید می کنم.
دی میستورا گفت:این مذاکرات بخش کلیدی تلاش های گسترده ما به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای ایجاد یک کمیته قانونی سوریه محور و تحت نظارت سازمان ملل است.ما قصد داریم که یک پیش نویس را برای تصویب کلی تهیه کنیم.این یک اصلاحیه قانونی است که سهم بسزایی در حل و فصل موضوع سوریه دارد و بیانیه نهایی سوچی در سی ام ماه ژانویه سال دو هزار و هجده را در متن فرآیند ژنو عملیاتی می کند و قطعنامه شما دو هزار و دویست و پنجاه و چهار شورای امنیت را اجرایی می کند.
نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت:من خسته نیستم.من ناامید نیستم.در کارم من ناامید نشده ام و گرنه نباید میانجی باشم.شما نمی توانیم یک پزشک باشید و در برابر درمان بیماریها ناامید شوید.البته من هم باید در برخی اوقات به زندگی شخصی خودهم توجهی داشته باشم .من یک فرد جایگزین خوب پیدا کرده ام که معتقدم نه تنها در راستای اقدامات ما تلاش خواهد کرد بلکه حتی بهتر هم عمل خواهد کرد.
دی میستورا که در سی و یک دسامبر از مقام خود کناره گیری می کند قرار است در روز پنج شنبه به شورای امنیت سازمان ملل گزارش دهد.

نظر شما