شناسهٔ خبر: 30063040 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

فوق تخصص روماتولوژی کودکان مطرح کرد:

روماتیسم شایع ترین علت معلولیت و اختلال بینایی در کودکان است

خبرگزاری میزان- فوق تخصص روماتولوژی کودکان با اشاره به اینکه روماتیسم شایع ترین علت معلولیت، اختلال بینایی واختلال قلبی و عروقی درکودکان است، گفت: هرعلامتی مانند تب که طولانی وبا عود همراه باشد باید درکودک جدی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان رضا شیاری در چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان درارتباط با بیماری‌های روماتیسمی کودکان اظهار داشت: بیماری‌هایی که با التهاب در بافت هم بند همراه باشد را روماتیسم می گویند و بافت هم بند قسمت‌های مختلفی از بدن مانند پوست، استخوان، مفصل ورگ را می سازد که التهاب در هر کدام ازقسمتها منجر به ایجاد یک نوع بیماری روماتیسمی خاص می شوند.

این فوق تخصص روماتولوژی کودکان بیان داشت: در بیماری روماتیسمی درگیری استخوان، مفصل، عروق، پوست و عضله را می توانیم داشته باشیم که گاهی این بیماری سیستمی و گاهی فرم خاص یک ارگان است.

شیاری بیان داشت: بیماری‌های روماتیسمی یکی از شایع ترین علل معلولیت، اختلال بینایی و کوری و اختلال قلبی و عروقی درکودکان است، بنابر این شناخت تشخیص دقیق و درمان به موقع این بیماری بسیاراهمیت دارد.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان در مورد نشانه‌های بیماری‌های روماتیسمی گفت: این بیماری سه مشخصه دارد که شامل مزمن بودن، همراه با عود و اختلال در سیستم ایمنی است و هر چند بیماری روماتیسمی نشانه اختصاصی تشخیصی ندارد ولی بسیاری از علائم عمومی سایر بیماری ها چنانچه طول کشنده و همراه با عود باشد حتما باید نسبت به درمان و مراجعه به پزشک اقدام شود.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال تب در بسیاری از بیماری ها چه عفونی و چه غیر عفونی بروز می یابد ولی اگر همین تب دوره ای و طولانی بدون علت باشد می تواند یکی از علائم ابتلا به بیماری روماتیسمی درکودک باشد.

این مسئله برای دل درد و آفت دهان به همین صورت است واگر طولانی و با عود همراه باشد نشانه روماتیسم است. این فوق تخصص روماتولوژی کودکان خاطر نشان کرد: التهاب درمفصل در بسیاری از موارد حاد و گذرا است اما درتمام مواردی که التهاب طول بکشد یا عود کننده باشد باید به بیماری روماتیسم فکر کرد.

انتهای پیام//

نظر شما