شناسهٔ خبر: 30063022 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

رازی که سر به مهر نماند

دختری ۲۰ ساله ام. پسری ۲۹ ساله به خواستگاری ام آمده است. کاملا سنتی و در مراسم خواستگاری برای اولین بار یکدیگر را دیدیم.

صاحب‌خبر -
بعد از سه جلسه صحبت کردن، او را خیلی پسندیدم و شباهت زیادی به معیارهایم داشت اما در جلسه آخر به من گفت که چهار سال پیش عقد کرده و بعد از چند ماه جدا شده است. از آن به بعد دیگر نمی توانم به او فکر کنم با این که به نظرم گزینه بسیار خوبی است. آن ها هم پیگیر جواب ما هستند. نمی دانم چه کنم؟

مخاطب گرامی، خیلی خوب است که شما بررسی های دقیق تان را بدون قضاوت درباره این که خواستگارتان ازدواج قبلی داشته، انجام داده اید اما این که آیا با فردی که ازدواج ناموفق داشته، ازدواج کنیم یا نه، نیاز به دانستن توضیحاتی دارد که در ادامه مطرح می کنم. طلاق گرفته ها همیشه مقصر نیستند توجه داشته باشید که بعضی افراد، ازدواج شان از ابتدا اشتباه بوده است مثلا در سن کم بوده یا ناخواسته و به اصرار دیگران متاهل شده یا بدون تحقیق ازدواج کرده اند. لطفا تنها به دلیل این که مرد یا زنی طلاق گرفته، در خواستگاری جواب منفی به او ندهید چون این افراد، همیشه گناهکار نیستند و گاهی چوب یک انتخاب اشتباه را می خورند. حواس تان به اختلاف سنی تان هست؟ نکته ای که باید به شما بگویم، فاصله سنی تقریبا زیاد شما با خواستگارتان است که می تواند مشکل ساز باشد. بهتر است تفاوت سنی بین  سه تا حداکثر هفت سال باشد. وقتی تفاوت سنی بیشتر از این میزان است، معمولا مشکلاتی ایجاد می شود. بنابراین از شما می خواهم که ابتدا این تفاوت سنی،  هم کفو بودن خانواده ها و ... را بررسی کنید و سپس به ماجرای ازدواج قبلی خواستگارتان بپردازید. چه نکاتی را بررسی کنم؟ با توجه به این که خواستگارتان یک ازدواج ناموفق داشته است، باید درباره چند مسئله مهم، اطلاعات بیشتری به دست آورید و سپس نظرتان را جمع بندی کنید. 1- چه مدت از طلاق او گذشته است؟ یادتان باشد که طلاق، یکی از تلخ ترین اتفاقات زندگی برای هر انسانی است. خواستگار شما هم از این قاعده مستثنا نیست و مثل همه آدم ها برای عبور از فرایند سوگ مربوط به طلاقش نیاز به زمان دارد. نمی شود برای همه افراد مدت زمان مشخصی را تعیین کرد ولی معمولاً توصیه می شود که دست کم بین یک تا دو سال از طلاق تا ازدواج مجدد فاصله باشد تا فرد بتواند در این مدت خودش را بازسازی و تکلیف اش را با زندگی قبلی اش مشخص کند. 2- علت طلاق را بپرسید: مهم است که از زبان خود آن فرد، علت طلاق را بشنوید و البته از تحقیقات بیشتر هم غفلت نکنید. به خاطر بسپارید که به سراغ همسر قبلی او رفتن، پیش پاافتاده ترین راه تحقیق است. هم اکنون مشاوره قبل از طلاق اجباری است. می توانید بپرسید مشاور طلاق شان کدام کارشناس بوده و نزد او بروید. 3- خانواده تان را وارد قضیه کنید: خانواده باید در جریان مسائل مهم زندگی شما باشند و به هیچ وجه این موضوع را از آن ها پنهان نکنید.

نظر شما