شناسهٔ خبر: 30062816 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روسیه نیازبه موشک‌های کروز زمین پایه جدیدندارد

خبرگزاری صداوسیما

ولادیمیر پوتین با رد ادعای آمریکا گفت: روسیه نیازی به موشک‌های کروز زمین پایه‌ای ندارد، چون مشابه آن‌ها را در کشتی‌ها و هواپیماهایش نصب کرده است.

صاحب‌خبر -

­

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از مسکو ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه این ادعای آمریکا را که مسکو یک موشک کروز جدید تولید کرده است که ناقض یک پیمان هسته ای مهم است رد کرد و گفت روسیه نیازی به چنین سلاح زمین پایه ای ندارد چون مشابه آنها را در کشتی ها و هواپیماهایش نصب کرده است.

آمریکا ادعا می کند که موشکهای کروز 9M729 روسیه پیمان INF را نقض می کنند. بر اساس این پیمان موشکهای کروز و بالستیک زمین پایه ای که بردی بین 500 تا 5500 کیلومتر دارند ممنوع است. مسکو مکررا این اتهام را تکذیب کرده است.
پوتین که روز سه شنبه برای فرماندهان نظامی ارشد روسیه صحبت می کرد ادعای آمریکا را مبنی بر اینکه روسیه یک موشک کروز زمین پایه جدید تولید کرده است رد کرد و گفت روسیه اکنون سلاحهای هواپایه و زمین پایه ای دارد که کار موشکهای کروز زمین پایه را انجام می دهند.
رئيس جمهور روسيه افزود ارتش روسیه با موفقیت موشکهای کروز هواپایه Kh-101 و دریاپایه Kalibr را که بردی معادل 4500 کیلومتر دارند در نبرد سوریه آزمایش کرده است. این کار شاید شرکای ما را نگران کرده است اما ناقض پیمان INF نیست."

نظر شما