شناسهٔ خبر: 30062758 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

داستان ظلم ترامپ به کودک یمنی

مادر یک پسر دو ساله یمنی به دلیل قانون ترامپ مبنی بر منع سفر اتباع برخی از کشورها به آمریکا، نمی‌تواند پسرش را که در بیمارستانی در کالیفرنیا بستری است ملاقات کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

فعالان حقوق بشر اعلام کردند عبدالله حسن در یمن به دنیا آمده است. او از یک بیماری ژنتیکی رنج می‌برد که ابتدا توانایی‌اش در صحبت‌کردن و راه‌ رفتن را متاثر کرد و اکنون قادر به نفس‌کشیدن نیست. پدر عبدالله همراه او در کالیفرنیا زندگی می‌کند.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (سی ای آی آر) اعلام کرد چند ماه پیش پدر عبدالله او را برای درمان به کالیفرنیا آورد. اکنون این کودک در بیمارستانی در کالیفرنیا بستری است و شایما سویله، مادرش که در مصر زندگی می‌کند اجازه ندارد او را ملاقات کند. قانون ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع یمنی به این کشور به او اجازه نمی‌دهد وارد آمریکا شود.

دونالد ترامپ در 2016 پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری خواستار آن شد که سفر همه مسلمانان به آمریکا بطور کامل قطع شود. اما در ماه ژوئن گذشته دادگاه عالی آمریکا سومین نسخه قانون ممنوعیت سفر به این کشور را تایید کرد.

طبق این قانون مسافران، مهاجران و دارندگان ویزا از پنج کشور مسلمان شامل یمن، ایران، لیبی، سومالی و سوریه و همچنین شهروندان کره شمالی و ونزوئلا نمی‌توانند وارد آمریکا شوند.

 

 

 

نظر شما