شناسهٔ خبر: 30062105 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

ژوزه مورینیو از یونایتد اخراج شد

سران باشگاه منچستریونایتد ژوزه مورینیو را از سمت سرمربیگری این تیم برکنار کردند.
باشگاه منچستریونایتد ژوزه مورینیو را از سمت سرمربیگری این تیم برکنار کرد. این مربی کمتر از یک سال پیش قرارداد خود را با یونایتد تمدید کرده بود ولی نتایج ضعیف یونایتد با او باعث شد این باشگاه، دست به برکناری مورینیو بزند.
سرمربی پرتغالی در یونایتد موفق شد قهرمانی در جام اتحادیه، کامیونیتی شیلد و لیگ اروپا را به دست بیاورد و فصل قبل با این تیم نایب قهرمان لیگ قهرمانان شد ولی در این فصل عملکرد ضعیف تیم او در لیگ برتر ادامه داشت.
به این ترتیب بار دیگر مورینیو با یونایتد به فصل سوم نرسید. او همیشه در تیم‌های خود در فصل سوم مشکل داشته است و در چلسی نیز در فصل سوم مشکلات زیادی داشت و اخراج شد.
او در رئال مادرید نیز در پایان فصل سوم بعد از مشکلات زیاد اخراج شد تا سندروم فصل سوم مورینیو ادامه داشته باشد. گفته شده است باشگاه یونایتد  ۲۲ میلیون پوند غرامت را به این مربی پرداخت خواهد کرد.

بیرانوند و جهانبخش نامزد توپ طلا آسیا ۲۰۱۸

تیتان اسپورت چین فهرست ۲۴ نفره بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ در قاره آسیا را علام کرد.
نشریه تیتان اسپورت چین چند سالی است که تلاش کرده با الگو برداری از کار فرانس فوتبال فرانسه در دادن توپ طلا، در فوتبال آسیا نیز با کمک روزنامه‌نگارها و خبرنگاران ورزشی بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا را انتخاب کند.
بر این اساس، فهرست اولیه ۲۴ نفره سال ۲۰۱۸ که با نظر تیم کارشناسی تهیه شده، منتشر شد که در آن نام علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس و علیرضا جهانبخش هافبک تیم ملی فوتبال ایران و برایتون دیده می‌شود.
بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ در هفته پایانی این سال اعلام و توپ طلا را به دست خواهد آورد.
البته نفرات شاخصی چون بغداد بونجاح، سون هیونگ مین، آرون موی و تاکاشی اینوی در این فهرست حضور دارند. سون هیونگ مین برنده سه دوره این جایزه بوده‌ است تا در این زمینه رکورددار باشد.

جدا شده بعدی استقلال چه کسی است؟

استقلال حتی اگر در نقل و انتقالات یک خرید هم انجام ندهد، باید یک بازیکن دیگر از لیست این تیم جدا شود.
به گزارش «ورزش سه»، مدیران استقلال در سکوت و بعد از حدود یک ماه مذاکره با نویمایر و الحاجی گرو موفق شدند قرارداد این دو بازیکن را فسخ کنند بدون اینکه بار مالی متوجه باشگاه بشود.
اما این قطعا پایان کار استقلال در نقل و انتقالات نیست چراکه محسن کریمی، داریوش شجاعیان و مرتضی آقاخان قرار است با پایان دوران مصدومیت شان در نیم فصل دوم نام شان به لیست استقلال اضافه شود و به همین دلیل حداقل یک بازیکن دیگر باید نامش از لیست آبی‌ها خارج شود.
اما سوال این است که اولین جدا شده استقلال در نقل و انتقالات کیست؟ در این بین احتمالا جابر انصاری و میثم تیموری اولین جدا شده‌های استقلال هستند تا آبی‌ها بتوانند در نقل و انتقالات زمستانی بتوانند هم 3 بازیکن مصدوم خود را به لیست اضافه کنند و هم  بازیکن جدید جذب کنند.
اما نکته مهم این است باتوجه به تحرکات استقلال در نقل و انتقالات احتمالا باید بازیکنان بیشتری از این تیم جدا شوند که پیش بینی نفرات جدا شده از جمع آبی‌ها بسیار سخت است چون سایر بازیکنان نمایش نسبتا مناسبی در طول فصل داشته‌اند.

رئال مادرید ۲۵ سال به عقب برگشت

آمار گلزنی رئال مادرید به حدی در این فصل لالیگا ضعیف است که در ۲۵ سال اخیر بی‌سابقه است.
رئال مادرید در این فصل از نظر بازی تهاجمی به مشکل برخورده است. با گل کریم بنزما برابر رایووایکانو تعداد گل‌های سفیدپوشان در ۱۶ هفته لالیگا به ۲۴ گل رسید.  این آمار خیلی پایین است و آخرین بار در فصل ۹۴-۱۹۹۳ و در زمان مربیگری بنیتو فلورو رقم خورد. ۲۵ سال گذشت تا دوباره چنین آماری به ثبت رسید. بهترین آمار گلزنی در یک فصل رئال مادرید در زمان ژوزه مورینیو رخ داد. در فصل ۱۲-۲۰۱۱ سفیدپوشان توانستند ۱۲۱ گل به ثمر برسانند و تا هفته شانزدهم، ۵۶ بار گلزنی کرده بودند. اختلاف این دو فصل، ۳۲ گل است.
در دو بازی نخست رئال مادرید سولاری، این تیم توانست شش گل به ثمر برساند (برابر وایادولید دو و سلتاویگو چهار گل). با این حال شکست ۳ بر صفر مقابل ایبار رخ داد و این تیم در سه دیدار دیگر تنها چهار بار گلزنی کرد (دو گل برابر والنسیا، یک گل اوئسکا و یک گل رایو). این آمار ضعیفی برای تیمی است که می‌خواهد عنوان قهرمانی را به دست آورد.
رایو یکی از آسان‌ترین حریفان مادرید محسوب می‌شد. آنها در هشت بازی‌شان در سانتیاگو برنابئو ۳۷ گل دریافت کردند اما سفیدپوشان شنبه تنها یک بار دروازه‌شان را باز کردند. از طرفی برترین گلزنان تیم مادریدی در لالیگا کریم بنزما و گرت بیل تنها ۱۰ گل به ثمر رساندند. سهم مهاجم فرانسوی، شش و بیل، چهار گل است. 

وحید خشتان  گزینه‌ای برای خط حمله پرسپولیس


مهاجم آبی پوشان که عملکرد نسبتا خوبی هم در نیم فصل اول از خود به جای گذاشت، یکی از گزینه‌های پرسپولیس برای نیم فصل دوم است.
به گزارش  مهر، وحید خشتان مهاجم تیم فوتبال استقلال خوزستان تا چند ماه پیش یک فوتبالیست کاملا گمنام بود و لیگ دسته دوم، بالاترین سطحی بود که وی در فوتبال بازی کرده بود. 
این بازیکن در ابتدای فصل توسط داریوش یزدی سرمربی سابق استقلال خوزستان جذب این تیم شد و به خصوص در هفته‌های ابتدایی لیگ عملکردی خوب داشت.
وی در نیم فصل نخست در تیم قعرنشین استقلال خوزستان ۵ گل زده که این می‌تواند یک آمار قابل قبول برای وی باشد.
این مهاجم برای نیم فصل دوم قصد جدایی از استقلال خوزستان را دارد و پیشنهاداتی هم در همین راستا دریافت داشته است. تیم فوتبال پرسپولیس هم نسبت به جذب این بازیکن بی تمایل نیست و نیم نگاهی به سرخ پوش کردن این مهاجم ۲۶ ساله در نیم فصل دوم دارد.
از آنجایی که خشتان تحت قرارداد استقلال خوزستان است، تنها در صورتی جدایی وی از این باشگاه عملی می‌شود که باشگاه نیز در این خصوص رضایت داشته باشد و نسبت به جابجایی این بازیکن با باشگاه مقصد همکاری نماید.
 

برچسب‌ها:

نظر شما