شناسهٔ خبر: 30061926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

ادامه مذاکرات با پاکستان برای آزادی مرزبانان ایرانی

صاحب‌خبر -


سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه اراده لازم بین ایران و پاکستان برای ایجاد مرزهای امن بین دو کشور وجود دارد، گفت: مذاکرات با طرف پاکستانی برای آزادی بقیه مرزبانان ایرانی ادامه دارد و وعده‌هایی در این زمینه داده شده است. «بهرام قاسمی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، اظهارداشت: معاندین به ایجاد ثبات در منطقه علاقه ای ندارند و از دیگران فرمان می‌گیرند تا برای ناامن کردن منطقه تلاش کنند.
وی در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه برای آزادی بقیه مرزبانانی که در اختیار گروهک تروریستی جیش الظلم هستند، گفت: بعد از ورود تروریست‌ها به خاک ایران و ربایش مرزبانان، وزارت امور خارجه و سایر نهادها کار خود را آغاز کردند و در تماس‌های مکرر با طرف‌ پاکستانی موضوع دنبال شد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این زمینه بلافاصله وزیر خارجه در راس هیاتی نظامی به پاکستان رفت و با اغلب مقامات عالی رتبه این کشور صحبت کرد و نتیجه این پیگیری‌ها آزادی پنج نفر از مرزبانان بود.
قاسمی ادامه داد: درباره آمار دقیق نفرات باقی مانده در دست گروهک تروریستی نمی‌توانم اظهار نظر کنم اما تعدادی هنوز در اختیار ربایندگان هستند و مذاکرات با طرف پاکستانی همچنان ادامه دارد و وعده‌هایی در این زمینه داده شده است.
سخنگو وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اقدام مشترک نظامی ایران و پاکستان علیه گروهک‌های تروریستی وجود دارد؟ گفت: در این زمینه تفاهمی بین ایران و پاکستان به منظور تقویت امنیت و ایجاد ثبات در مرزها وجود دارد؛ ما و پاکستان اعتقاد داریم که مرز بین دو کشور مرز صلح و دوستی است و باید کماکان مرز صلح باقی بماند. 
وی با بیان اینکه اراده لازم در دو طرف به منظور ایجاد مرزهایی امن تر وجود دارد، بیان کرد: مکانیزم‌هایی بین دستگاه‌های نظامی و امنیتی دو کشور تعریف شده است و امیدواریم برای تقویت امنیت مرزها گام‌های موثری برداشته شود.
 سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: با اراده ای که در دو طرف وجود دارد قطعا شاهد مرزهایی امن تر در این منطقه خواهیم بود و معاندین برای ایجاد ناامنی در منطقه راه به جایی نمی‌برند.
به گزارش ایرنا، 24 مهرماه سال جاری تعدادی از مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور توسط گروهک تروریستی جیش الظلم ربوده و به کشور پاکستان منتقل شدند. 

برچسب‌ها:

نظر شما