شناسهٔ خبر: 30061641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

عقب‌نشینی داووس در برابر روسیه

در حالیکه مقامات مجمع جهانی اقتصاد پیشتر از احتمال دعوت نکردن تعدادی از فعال اقتصادی روس به اجلاس داووس سخن گفته بودند اما اخیرا با عقب نشینی از این موضع اعلام کردند که تجار روس دعوت می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، مجمع جهانی اقتصاد از موضع قبلی خود در قبال تعدادی از فعالان اقتصادی روس عقب نشینی کرد و اعلام کرد: آنها به اجلاس امسال دعوت خواهند شد.

پیشتر مجمع جهانی اقتصاد از احتمال دعوت نشدن برخی فعالان اقتصادی روسیه برای شرکت در اجلاس داووس خبر داده بود اما پس از این اقدام مسکو مجمع جهانی اقتصاد را تهدید کرد که آن را بایکوت خواهد کرد.

آلویس زوینگی در بیانیه مجمع جهانی اقتصاد آمده است:‌روسیه در اجلاس این مجمع در ماه ژانویه که به صورت سالانه در داووس سوئیس برگزار می‌شود؛ حضور خواهد داشت.

آلویس زوینگی مدیر اجرایی مجمع جهانی اقتصاد گفت: از اینکه مسکو قرار است هیأتی بلندپایه دولتی و بازرگانی خود را به داووس بفرستد، خوشحال است.

وی ادامه داد:‌خوشحالم که پس از گفت‌وگو با تمام طرف‌ها و با در نظر گرفتن شاکله قوانین بین‌المللی و با حمایت قاطع دولت سوئیس ما شاهد حضور سران سیاسی و نمایندگان تجاری کشورهای گروه 20 در داووس خواهیم بود.

آلویس زوینگی همچنین تاکید کرد: شخصیت‌های روسی که از سوی غرب تحریم شده‌اند نیز در این اجلاس شرکت خواهند کرد و تمام اقدامات لازم برای تضمین حضور آنها بر مبنای شرایط قانونی کنونی اتخاذ شده است.

پیشتر مجمع جهانی اقتصاد به طور ضمنی از احتمال عدم حضور شخصیت‌های روس که از سوی غرب و آمریکا تحریم شده‌اند، در اجلاس داووس سخن گفته بود.

برچسب‌ها:

نظر شما