شناسهٔ خبر: 30061553 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سخنگوی ارتش یمن: ما به آتش‌بس در الحدیده پایبند هستیم

R36348/P1011199/S8,90,1115/CT10

سخنگوی رسمی ارتش یمن بر پایبندی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به آتش‌بس در الحدیده تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی به آتش‌بس در الحدیده پایبند هستند و این در حالی است که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی توافق آتش‌بس را به بهانه تاخیر ورود کمیته ناظر بر آتش‌بس نقض می‌کنند. 

وی افزود: جنگنده‌ها و پهپادهای جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی به صورت انبوه در آسمان الحدیده در حال پرواز هستند و همزمان محلات و مناطق مسکونی الحدیده با بیش از 38 گلوله توپ و 14 خمپاره توسط متجاوزان هدف قرار گرفته شد.

سرتیپ سریع گفت که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی طی بیست و چهارساعت گذشته 26 بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

وی در ادامه گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی برای پیشروی در تپه الصمود در جبهه نهم صنعا را به شکست کشاندند. 

به گفته سخنگوی ارتش یمن نیروهای یمنی تلاش مزدوران برای پیشروی به سمت "الظهره الأجاشر" در استان الجوف را ناکام گذاشتند و مزدوران در حالی که از پشتیبانی جنگنده‌ها و بالگردهای ائتلاف برخوردار بودند نتوانستند کاری از پیش ببرند و متحمل خسارات سنگینی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر ضرورت ایفای نقش مؤثر سازمان ملل و جامعه جهانی برای اجرای توافق آتش‌بس تاکید کرد و نیروهای متجاوز و مزدوران را مسئول کامل هرگونه نقش آتش‌بس در الحدیده و پیامدهای آن دانست.

آتش‌بس در الحدیده یمن بر اساس توافق سوئد از بامداد امروز سه‌شنبه آغاز شد.

توافق بر سر شهر الحدیده و بندر راهبردی آن و نیز توافق درباره کاهش تنش در شهر تعز، مهم‌ترین دستاوردی بود که در چهارمین دور از مذاکرات طرف‌های یمنی در استکهلم سوئد حاصل شد. هیئت‌های اعزامی به استکهلم هرچند نتوانستند درباره دیگر پرونده‌ها از جمله بازگشایی فرودگاه صنعا، بحران اقتصادی، آتش‌بس، بازگشایی گذرگاه‌های استان‌های مختلف برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و چارچوب سیاسی حل بحران یمن به توافق برسند اما توانستند با موافقت بر سر برگزاری دور دوم مذاکرات یعنی از اواخر ژانویه آینده، راهی برای حل مسائل باقیمانده بگشایند.

انتهای پیام/

نظر شما