شناسهٔ خبر: 30061491 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تکذیب یک شایعه؛

استیضاح وزیر امورخارجه حرام است؟

امروز صبح خبری به نقل از نماینده مردم قم در مجلس اعلام شد که آیت الله مکارم شیرازی استیضاح جواد ظریف را حرام اعلام کرده است.

صاحب‌خبر -

مجله مهر یکی از شایعات امروز  انتشار خبر حرام اعلام شدن استیضاح وزیر امور خارجه به نقل از حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری از جانب آیت الله مکارم شیرازی بود. این خبر عجیب که قبلا نمونه آن نیز سابقه نداشت باعث شد تا کاربران فضای مجازی واکنش‌های شوخی و جدی زیادی به مسئله نشان بدهند.

با گسترش این شایعه، ذوالنوری این ادعا را تکذیب کرد و گفت: نقل قولی از من منتشر شده که در آن آمده است (ذوالنوری به نقل از آیت‌الله مکارم گفته که استیضاح ظریف حرام است و به همین خاطر ۱۵ نفر از ۲۴ نماینده استیضاح کننده امضاهای خود را پس گرفته‌اند) که چنین نقل قولی کذب محض است و نه آیت‌الله مکارم چنین نکته‌ای را مطرح کرده‌اند و نه من چنین موضوعی را نقل کردم.  این نماینده در ادامه اعلام کرد که «آنچه من از آیت‌الله مکارم در این‌باره نقل کردم این بود که "آیت‌الله مکارم فرمودند استیضاح‌های مکرر وزرا، دولت را تضعیف می‌کند و در شرایط فعلی به صلاح نیست."» او البته در اکانت توییتری منتسب به خود نیز این مسئله را به طور دیگری تکذیب کرد.

نظر شما