شناسهٔ خبر: 30060986 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

عضو جنبش انصارالله یمن:

روایت خسارت چهار ساله جنگ علیه مردم یمن

عضو جنبش انصارالله یمن ضمن بیان روایتی از خسارت‌های جنگ یمن به بیان پیروزی‌های انصار‌الله در برابر رژیم تا دندان مسلح سعودی پرداخت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: همایش حمایت از ملت مظلوم و مقاوم یمن عصر امروز (سه شنبه ۲۷ آذر‌ماه) باحضور آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، نمایندگانی از یمن، تشکل‌های مردم نهاد داخلی و خارجی به همت ستاد پشتیبانی مردمی از مردم مظلوم یمن و میانمار در سالن همایش مجتمع سیدالشهدا برگزار شد.

در این مراسم محمد القبلی عضو جنبش انصارالله یمن با ابلاغ سلام ویژه عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله گفت: آل سعود به همراه شرکا و همپیمانش که همه اهل شر هستند. بدون هیچ توجیه و مجوزی به سرزمین یمن تجاوز کردند. ملت یمن نه تجاوزگرند و نه زورگو، آنان فقط خواستند روی پای خود بایستند و صاحب استقلال در تصمیم‌های خود و مالک ثروت و اراضیشان شوند.

وی تجاوز آل سعود به یمن را مانند تجاوز‌های یهودی‌ها در صدر اسلام دانست و افزود: این تجاوز ظالمانه مانند پیمان یهودی‌ها با برخی قبایل و طوایف عرب بود که در جنگ خندق علیه پیامبر (ص) انجام گرفت و متجاوزان همانند محاصره شدن مسلمانان و بنی هاشم در شعب ابی طالب مردم مظلوم یمن را محاصره کردند.

القبلی با ارائه آمار‌هایی از خسارت جنگ ۴ ساله بیان داشت: مطابق گزارش‌ها در هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به دلیل محاصره همه جانبه جان خود را از دست می‌دهد. تعداد شهدا و مجروحان مردم عادی به ۳۹۶۵۵ نفر رسیده است. ۳۴۱۹ کودک و ۲۲۱۵ زن شهید و ۳۳۴۳ کودک و ۲۲۱۵ زن زخمی شده‌اند.

وی ادامه داد: ۴۲۵۵۹۲ منزل مسکونی به طور کامل یا جزئی ویران شده است. ۱۲۹ مرکز دانشگاهی، ۳۹۴ بیمارستان و مرکز درمانی، ۹۶۰ مدرسه، ۴۲ مرکز رسانه‌ای، ۱۰۷۴ مسجد، ۲۹۱ مرکز گردشگری، ۴۰۴۴ زمین زراعی، ۱۲۰ مرکز ورزشی، ۲۳۲ مرکز باستان شناسی تخریب شده است.

عضو جنبش انصارالله یمن اظهار داشت: در زمینه زیرساخت‌ها؛ ۱۶ فرودگاه، ۱۳۱۶ انبار و شبکه آبرسانی، ۲۶۳ نیروگاه برق، ۲۸۶۳ جاده و پل، ۴۵۶ شبکه ارتباطی، ۱۸۳۹ مرکز دولتی، ۱۵ سیلوی غلات از بین رفته است. در زمینه اقتصادی ۳۳۹ کارخانه، ۶۳۲ بازار، ۲۷۸ تانکر سوخت، ۴۳۶ قایق صید ماهی، ۵۱۲۲ ماشین حمل و نقل، ۸۷۰۰ مرکز تجاری، ۷۶۴ انبار مواد غذایی، ۶۵۸ کامیون حمل غذا، ۳۵۵ مرکز پرورش پرندگان و دام و ۳۶۷ پمپ بنزین به طور کامل تخریب و نابود شده است.

وی گفت: رژیم سعودی حتی مجالس عروسی و عزا، مراکز نگهداری نابینایان و گورستان‌ها را هدف قرار می‌دهد و از اسلحه‌های ممنوعه استفاده کرده است. در سایه سکوت جهانی رژیم آل سعود و کشور‌های هم پیمان عربی‌اش با پشتیبانی اسرائیل و آمریکا می‌کشد و ویران می‌کند.

القبلی با تأکید بر اینکه مردم یمن در چنین شرایطی با ایمان و شجاعت در حال مقاومت هستند، تصریح کرد: از سرزمین و آبرو و حقوق خود دفاع کرده و در زمینه‌های مختلف شکست‌های سنگینی به اشعالگران و متجاوزان وارد می‌کنند. ما آن رژیم‌های دست نشانده را سرزنش نمی‌کنیم، بلکه ملت‌هایی را سرزنش می‌نماییم که با وجود روشن بودن حقیقت و امکان بیان و تاثیرگذاری همچنان غرق در سکوت هستند.

وی ادامه داد: با وجود سختی‌ها، پشتیبانی خداوند در میدان نبرد مردم یمن علیه تجاوز کاملا روشن است، چرا که خداوند برای یمنی‌ها شگفت‌ترین پیروزی‌ها را محقق نموده و بدترین شکست‌ها را به دشمنان وارد ساخت و جاودانگی از آن شهیدان و پیروزی برای رزمندگان است.

برچسب‌ها:

نظر شما