شناسهٔ خبر: 30060633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گردهمایی فصلی ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

سومین نشست فصلی ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی با حضور رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در تبریز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام « محمدجواد حاج علی‌اکبری»  امروز در سومین نشست فصلی امامان جمعه استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: رایجه دل‌انگیزی از شهر تبریز و با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به سراسر کشور وزیده است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به مشی مردمی و ارزشمند امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: احساس خوبی از حضور این عالم مردمی و متواضع در آذربایجان داریم و برکات فعالیت امثال این شخصیت وارسته در سراسر شهرهای کشور کاملا مشهود است.

وی با اشاره به سابقه تاریخ دینی و حوزوی منطقه آذربایجان اظهار داشت: زمانی که انسان احساس می‌کند در شهر علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری حضور دارد، افتخار کرده و بر خود می‌بالد. بنده افتخار می کنم که شاگرد آیت الله سیدابوالفضل موسوی تبریزی بودم.

 کار اصلی ائمه جمعه تربیت انسان‌های متدین، خدامحور و خداترس است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تأکید بر این‌که دستورالعمل اخیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در مواجه با جریان‌های مختلف داخلی و خارجی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، اظهار داشت: اگر چنانکه ائمه جمعه به دقت نسیت به این ابلاغ عنایت داشته باشند؛ شاهد انسجام و همگرایی حداکثری ائمه جمعه خواهیم بود.

وی ادامه داد: بسته سیاست‌ها و رویکردهای مواجهه سیاسی ائمه جمعه که اخیرا از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ابلاغ شده؛ حاوی تمامی مسائل مهم داخلی و خارجی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که ائمه جمعه موفق، پرنشاط، علاقه‌مند و مردمی در استان آذربایجان‌شرقی فعال هستند، افزود: کار اصلی ائمه جمعه تربیت انسان‌های متدین، خدامحور و خداترس است.

 

نظر شما