شناسهٔ خبر: 30060496 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

تفکر مقابله گرایی بین حوزه و دانشگاه در نظام اسلامی زدوده شد

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: در نظام اسلامی ایران توانستیم تفکر مقابله گرایی بین حوزه و دانشگاه را بزداییم و اکنون این اندیشه به بعضی از کشورهای دیگر سرایت کرده است.

صاحب‌خبر -

گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست، آیت الله رسول فلاحتی روز سه شنبه در همایش 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه در تالار حکمت دانشگاه گیلان با تبریک این روز و تسلیت وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی اتحاد میان حوزه و دانشگاه مطرح شد و این امر در حقیقت یکی از شاخه های تمدن سازی از نگاه امام(ره) بود.
وی به سرنگونی حکومت طاغوت توسط امام(ره) اشاره کرد و افزود: امام(ره) یکی از مسیرهایی که برای بسترسازی تمدن سازی اسلامی طی کردند؛ در کنار همدیگر قرار گرفتن حوزه و دانشگاه بود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه حوزه و دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار به همدیگر نزدیک شدند، تصریح کرد: امروز حوزه و دانشگاه در عرصه دین و دانش تلاش می کنند و همدیگر را به خوبی شناختند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به درک متقابل حوزه و دانشگاه از همدیگر، بیان کرد: اکنون برای همه مبرهن شده جمهوری اسلامی در زمینه مذکور به موفقیت هایی رسیده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، بیان تفکر و آرمان های مختلف در کنار همدیگر را موثر دانست و خاطرنشان کرد: امروز دانشگاهیان و حوزویان از اندیشه هم اگاهی دارند و این هنر انقلاب اسلامی، امام(ره) و مقام معظم رهبری است.
آیت الله فلاحتی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران دو بال سوسیالیسم شرق و کاپیتالیسم غرب را درهم شکسته و این امر تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه را نشان می دهد.
وی، اتحاد دو بال حوزه و دانشگاه را سبب پیشتازی در جامعه بشری عنوان کرد و گفت: جامعه ای می تواند به افق های روشن دست یابد که پژوهشگر باشد.
امام جمعه رشت با اشاره به وجود ظرفیت های کوه، جنگل، دریا و … در گیلان، بیان کرد: حوزه و دانشگاه در کنار متولیان می توانند در عرصه های مختلف رهاورد خوبی برای استان داشته باشند.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: در کنار همدیگر قرار گرفتن حوزه و دانشگاه در سایه قرآن و اسلام جامعه را به پویایی می رساند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان نیز در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای تاسیس دانشگاه دشمنان به دنبال جدایی بین حوزه و دانشگاه بودند و شهادت مفتح فتح بابی در وحدت این دو نهاد شده است.
حجت الاسلام هادی بصیری به وجود تفکر ایمان دینی در دانشگاه ها اشاره کرد و یادآور شد: در کنار همدیگر قرار گرفتن حوزه و دانشگاه از ثمره های انقلاب اسلامی است.
2007

نظر شما