شناسهٔ خبر: 30060446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

درپنجمین اجلاس سالانه وحدت حوزه و دانشگاه عنوان شد؛

نهایت وحدت حوزه و دانشگاه تحقق بخشی به اسلام در سطح نظام اجتماعی است

حوزه/ رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: همکاری و هماهنگی در ارتباط با یک هدف در راستایی معین معنا پیدا می کند، لذا باید وحدت و تعامل این دو نهاد به عنوان یک هدف بزرگ دیده شود و آن تحقق بخشیدن به اسلام در سطح یک نظام اجتماعی است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام دکتر غلامرضا رئیسیان در پنجمین اجلاس سالانه وحدت حوزه و دانشگاه که با هدف تبیین نقش حوزه و دانشگاه در زمینه حل آسیب های اجتماعی و اقتصادی و... در مشهد برگزار شد، به اهمیت همکاری این دو نهاد اشاره و خاطر نشان کرد: برای رسیدن به توسعه فرهنگ دینی باید نخست تلقی ما از حوزه و دانشگاه و جایگاه وحدت آن دو روشن گردد، به این صورت که حوزه و دانشگاه مشخصات و ممیزات خود را حفظ کنند و در عین حال حول دینی یا چند محور به اتحاد برسند.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در طول چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی حوزه و دانشگاه دوشادوش یکدیگر از آرمان های انقلاب پاسداری کرده، شهید داده و از ایثار و جانفشانی در این راه دریغ نکرده اند.

وی با بیان اینکه نقش حوزه و دانشگاه در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، تلاش برای نیل به اهداف والای امام خمینی(ره) و مقابله با توطئه های استکبار علیه نظام اسلامی انکار ناشدنی است، اظهار داشت: دو نهاد حوزه و دانشگاه بدون شک در سیاست های کلان فرهنگی و اجتماعی کشور تاثیرگذار هستند لذا زمان اقتضا می کند نشست های بیشتری برای همفکری در راستای پیدا کردن راه حل به منظور مشکلات کشور با همدلی و هم سویی داشته باشند.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: مشکل اصلی ما در حوزه فرهنگ دینی، نداشتن تحلیل مبنایی از نسبت و عامل حوزه و دانشگاه است که برای حل آن باید نسبت مبنایی و روش شناختی این دو حوزه با یکدیگر تبیین شود.

حجت الاسلام رئیسیان گفت: همکاری و هماهنگی در ارتباط با یک هدف در راستایی معین معنا پیدا می کند، لذا باید وحدت و تعامل این دو نهاد به عنوان یک هدف بزرگ دیده شود و آن تحقق بخشیدن به اسلام در سطح یک نظام اجتماعی است.

وی در ادامه به راه حل هایی را که می توان برای شروع زیر ساخت های فرهنگ دینی و حرکت در جهت وحدت حوزه و دانشگاه در نظر گرفت، اشاره کرد و افزود: آشنایی حوزه های علمیه با مفاهیم دانشگاهی و در واقع ایجاد یک نوع هم زبانی و نگرشی به وحدت به عنوان یک پروسه و یک روند نه به عنوان یک مرحله مهم می باشد.

گفتنی است، این همایش با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و حوزه علمیه خراسان در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی با حضور صاحب نظران برگزار گردید.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

نظر شما