شناسهٔ خبر: 30060315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| پیچیدگی قوانین مانع بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در اسلامشهر است

R7840/P1361/S6,60/CT11

فرماندار شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه اگر بخواهیم صفر تا ۱۰۰ قوانین را اجرایی کنیم حتی نیم متر بازسازی در روستاها هم انجام نمی‌شود گفت: پیچیدگی قوانین و نگاه سختگیرانه دستگاه اجرایی به مقررات مانع بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، مسعود مرسلپور عصر امروز در جلسه ساماندهی و بهسازی بافت‌های فرسوده روستایی، با اشاره به اینکه قریب به اتفاق روستاهای اسلامشهر در محدوده بافت فرسوده و وضعیت بسیار سختی قرار دارند اظهار داشت: متأسفانه پیچیدگی قوانین و مقررات و نگاه سختگیرانه دستگاه اجرایی به مقررات سبب شده تا در زمینه بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده عملاً اتفاق خوشایندی رُخ ندهد.

وی با اشاره به همجواری روستاهای شهرستان اسلامشهر در فاصله 10 تا 15 کیلومتری از پایتخت بیان کرد: وضعیت موجود این روستاها در نزدیکی پایتخت قابل درک نیست، فرسودگی ساختمان‌های روستایی منطقه علی‌رغم اقدامات انجام شده حتی یک ساختمان در بافت‌ فرسوده مقاوم و بهسازی نشده است.

 فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به لزوم تسهیل اعطای تسهیلات برای اجرای بهسازی بافت‌های فرسوده در روستاها و حتی در شهرها افزود: باید با انجام کارهای مختلف و فرهنگ‌سازی در جهت ایجاد رغبت و تشویق افراد برای تجمیع و یکپارچه‌سازی بهسازی بناهای کوچک و فرسوده شاهد مشارکت مالکان برای احداث بناهای مقاوم و منطبق براساس قوانین و مقررات ایمنی ساختمان‌ها باشیم.

مرسلپور تصریح کرد: نمی‌توان خاک اسلامشهر را برداشت و دورتر برد تا تهران نفس بکشد اما با این رویکرد که حاشیه تهران هم جزو تهران است می‌توان بخش عظیمی از این مشکلات را مرتفع کرد که اگر بخواهیم صفر تا 100 قوانین را اجرایی کنیم حتی نیم متر بازسازی در روستاها هم انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تصویب طرح هادی روستاها ادامه داد: متأسفانه یکی از مشکلات ناهمگون طرح‌های تهیه شده این است که کار مطالعه و تهیه برخی نقشه‌ها و طرح‌ها در روستاها توسط تعدادی دانشجوی بی‌تجربه و فاقد شرایط لازم صورت گرفته در حالی که برای تهیه و عملیاتی شدن این طرح‌ها نگاه پیش توسعه‌ای مورد نیاز است تا حداقل نیازها و سرانه‌های روستاها در آن تأمین شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهر در پایان با اشاره به مصوبات جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده اگر بعد از این در زمینه بهسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده اجرایی نشود و کاری صورت نگیرد نشان از بی‌عرضگی و بی‌کفایتی ما دارد لذا باید از این فرصت به وجود آمده در جهت رفع مشکلات مردم نهایت استفاده را برد.

انتهای پیام/ن

نظر شما