شناسهٔ خبر: 30060243 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح کرد:

رشد ۳۵درصد کمک خیرین به کمیته امداد امام خمینی(ره)

حوزه/ اگر وضعیت اشتغال و تورم کاهش پیدا کند، ورودی های کمیته امداد امام خمینی(ره)از لحاظ پوشش به خانواده های نیازمند هم کاهش پیدا خوهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،مهندس فتاح  امروز دردیدار جداگانه با مراجع تقلید و علما حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، آیت الله علوی گرگانی  و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم،  با ارائه گزارشی از فعالیت های این کمیته گفت: وضعیت نامناسب اقتصادی، تورم و نبود شغل، باعث شده نیازمندی مردم به این کمیته بیشتر شود.

وی افزود: بر همین اساس این کمیته در اقدام دیگر 620هزار خانواده نیازمند دیگر را به خانواده بزرگ کمیته اضافه کرد تا بتواند باری از روی شانه های آنها برداد.

فتاح ادامه داد: همه تلاش کمیته امداد این است که وام قرض الحسنه به این خانواده برای اشتغال بدهد تا کنون این گونه بوده و از این به بعد هم تقویت خواهد شد.

رئیس کمتیه امداد امام خمینی(ره) افزود:  در چندماه گذشته 100 هزار وام قرض الحسنه  تا سقف 5 میلیون تومان با شرایط بسیاری آسان به خانواده های نیازمند داده شده است.

وی گفت: این کمیته دراقدام دیگر در مدت 9ماه توانسته 2هزار 500 خانه برای زلزله زدگان کرمانشاهی بسازد و تحویل آنها بدهد. البته این خانه ها از طریق کمک های مردمی بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بابیان اینکه مسئولان این کمیته از مسائل فرهنگی، اشتغال و ... غافل نیستند،  اظهارداشت: امسال 32 هزار نفر با کمک این کمیته به راهپیمایی اربعین مشرف شدند، درکنار این برای حضور کسانی که تا کنون به مشهد مقدس نرفته بودند و زیارت اولی بودند، هم کمک هایی شده است.

فتاح گفت: با وجود شرایط نامناسب اقتصاد کشور، اما کمک خیرین به کمک امداد نسبت به 8 ماه گذشته 35 درصد  رشد داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: تلاش کردیم با انجام کارهای فرهنگی و مشاوره در میان خانواده این کمیته، باعث کاهش طلاق شویم و این خود قدم جدی در مسائل خانواده بوده است.

وی افزود: تلاش ما این است با دولت و مجلس برای رفع نیاز، خانواده تحت پوشش کمیته امداد، تعامل سازنده ای داشته باشیم.

فتاح اطمینان داد: اگر وضعیت اشتغال و تورم کاهش پیدا کند، ورودی های این کمیته از لحاظ پوشش به خانواده های نیازمند هم کاهش پیدا خوهد کرد.

وی افزود: تمام تلاش این کمیته این است، فرا حزبی و جناحی و فرا مذهبی عمل کند.

فتاح با انتقاد از طیقه بندی زندگی مسئولین با مردم گفت: انقلاب نکردیم که راه و زندگی و رفت وآمد خودمان را بامردم عادی جدا کنیم. چرا در باید انقلاب اسلامی، مسیر عبور مسئولین با مردم عادی  جدا و متفاوت باشد.

313/40

 

نظر شما