شناسهٔ خبر: 30060202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۷۵ طرح روستایی در استان تهران نیاز به بازنگری دارد

R7840/P1361/S6,60/CT11

مدیرکل امور روستایی و عشایری استاندار تهران با اشاره به لزوم بازنگری ۱۷۵ طرح روستایی در استان تهران گفت: دهیاران بیمه خانه‌های روستایی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، معصومه پرندوار عصر امروز در جلسه ساماندهی و بهسازی بافت‎های فرسوده روستایی، با اشاره به تعامل نزدیک میان بنیاد مسکن و امور روستایی استان تهران برای نخستین بار در سطح استان اظهار داشت: ما به دنبال یک خرد جمعی هستیم تا بسیاری از مشکلاتی که به طور ویژه مختص روستاهای استان تهران است برطرف سازیم.

وی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد تا شهرستان اسلامشهر را به لحاظ تمام تنگناهایی که از نظر قانونی دارد با همکاری و مشارکت شهرداری تهران و مدیران ارشد بنیاد مسکن به عنوان پایلوت بافت‌های روستایی مطرح کنیم.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استاندار تهران با اشاره به محدودیت‌های برخی قوانین افزود: در حریم روستا‌ها هفت پهنه‌بندی وجود دارد که ضمن افزایش مسئولیت افراد، شرایط را نیز برای نظارت بخشداران سخت کرده است.

پرندوار سپس با بیان اینکه 175 طرح روستایی نیاز به بازنگری دارد تأکید کرد: برخی از این طرح‌های روستایی با ساخت‌وساز غیرمجاز روبه رو هستند و برخی نیز در حریم رودخانه‌ها و مسیر راه است ضمن اینکه 22 طرح نیز در محدوده محیط زیست قرار دارد که باید برطرف شود.

وی ادامه داد: موضوعی که باید با جدیت تمام دنبال شود و به دنبال راهکار برای آن باشیم مقاوم‌سازی و بازآفرینی روستایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استاندار تهران با بیان اینکه پیشگیری مهم‌تر از بحران است اما متأسفانه  در ایران مغفول مانده است گفت: تمام کشورهای دنیا پیش از وقوع بحران به پیشگیری از آن می‌اندیشند اما در ایران به پیشگیری کمتر توجه می‌شود، استان تهران به عنوان پایتخت کشور به لحاظ شاخصه‌های توسعه علیرغم تمام ارزش‌های افزوده که به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود از بسیاری استان‌های محروم کمتر برخوردارتر است.

پرندوار در پایان خاطرنشان کرد: دهیاران خانه‌هایی که به لحاظ مقاوم‌سازی دچار مشکل و آسیب‌پذیر هستند را شناسایی و در اولویت بازسازی قرار داده و بیمه خانه‌های روستایی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/ن

نظر شما