شناسهٔ خبر: 30059602 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بیداری اروپایی آغاز شده است

همشهری آنلاین: فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز آه مظلومیت مسلمانان عالم گریبانگیر کشورهای غربی شده و بیداری اروپایی آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار محمد باقرزاده در آیین استقبال از شهدای تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس در مرز مهران اظهار داشت: آتش فتنه ای که جهان استکبار برای مسلمانان تدارک دیده است اکنون دامنگیر خود کشورهای اروپایی و غربی شده و ما شاهد بیداری اروپایی در کشورهای مختلف این قاره هستیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران باعث بیداری ملت های آزادی خواه مسلمان منطقه و اقصی نقاط جهان شد و حرکت های استکبارستیزانه مردم منطقه و تشکیل جبهه های مقاومت استخوان زیاده خواهی دولت های استکباری را شکست.

سردار باقرزاده گفت: غربی ها با تجهیز و حمایت از گروهک های سفاک و خونریز تکفیری همچون داعش خون بیگناه هان زیادی را بر زمین ریختند و اکنون همان خون های به ناحق ریخته و آه مظلومیت کشورهای مسلمان موجب شده که شیرازه امور از دست اروپایی ها خارج و اعتراضات گسترده مردمی وضعیت اروپا نابسامان کرده است.

وی با اشاره به استقبال مردم از پیکر پاک شهدا گفت: نفس این استقبال دارای پیامی روشن از سوی مردم و مسئولان است و اینکه ما بازماندگان همچنان با شهدا همپیمان و دلداده فرهنگ شهیدان و پایبند به آرمان شهدا هستیم.

وی اظهار داشت: امروز در آیین استقبال از شهدا هیات عراقی هم حضور دارند که این امر نشان دهنده اتحاد و همبستگی ۲ دولت و ملت ایران و عراق است و بیانگر این موضوع که خون شهدا باعث نابودی حکومت ظالمانه صدام و رژیم بعث شد و مسیر کربلا را هموار کرد.

به گزارش ایرنا، پیکرهای مطهر ۴۶ شهید دوران دفاع مقدس پس از سال ها دوری از وطن امروز سه شنبه با انجام تشریفات قانونی از مرز رسمی مهران وارد کشورمان شد و به آغوش میهن اسلامی بازگشت.

ار تفحص این شهدا در منطقه زرباطیه و مندلی عراق در مهرماه سال جاری آغاز که در نتیجه این تفحص ها، پیکر مطهر ۴۶ شهید کشف شد.

این شهدا در عملیات های مختلفی همچون کربلای ۶، والفجر ۳ و نیز عاشورای ۲ حضور داشته اند.

از میان این شهدا یگان های مختلفی از جمله ۸۸ زاهدان، ۱۶زرهی قزوین، نیروی زمینی ارتش و نیز لشکر نصر ۵، ۲۱ امام رضا (ع) و نیز لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب (ع) و لشکر ۴۱ ثارلله از سپاه بوده است.

پیکرهای مطهر این شهدا امشب در آیینی با عنوان شبی با شهدا در مصلای بزرگ شهر ایلام مهمان مردم خواهند بود.

پس از وداع با پیکرهای پاک شهدا به منظور استمرار کار شناسایی و در نهایت تشییع و تدفین به تهران منتقل می شوند.

استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۳۳۲ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما