شناسهٔ خبر: 30059271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حجم زیادی از پژوهش‌های تولیدی در لرستان تجاری سازی نشده است

R41450/P1361/S6,72/CT11

استاندار لرستان گفت: حجم زیادی از پژوهش‌ها که در دانشگاه‌ها تولید می‌شود اجرا و تجاری سازی نشده است که نیاز به ارتباط بیشتر دانشگاه با صنایع و دستگاه‌های اجرایی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید موسی خادمی عصر امروز در بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری استان که به مناسبت هفته پژوهش در محل دانشگاه لرستان برپا شده است اظهار داشت: این نمایشگاه نمونه‌ای از آخرین دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان حرکت‌های پژوهشی خوبی انجام شده است افزود: بُعد مهم این پژوهش‌ها تجاری‌سازی و کاربردی کردن آنها است؛ هنوز حجم زیادی از پژوهش‌ها که در دانشگاه‌ها تولید می‌شود اجرا و تجاری سازی نشده است که نیاز به ارتباط بیشتر دانشگاه با صنایع و دستگاه‌های اجرایی دارد.

استاندار لرستان عنوان کرد: یکی از کارکردهای اصلی این‌ گونه نمایشگاه‌ها آشنایی صنعت‌گران و صاحبان حرفه با آخرین دستاوردها است؛ صنعت‌گران و صاحبان حرفه می‌توانند از بین این پژوهش‌ها آنهایی که در راستای کار خود می‌تواند کمک کنند، انتخاب کرده و با حمایت این پژوهش‌ها و همکاری دانشگاه‌ها، از آخرین دستاوردها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ن

نظر شما