شناسهٔ خبر: 30059252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری؛

پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان معرفی شدند

خرم‌آباد- پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان با حضور مسئولان معرفی و تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر،  همزمان با هفته پژوهش و فناوری از پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان در سالن آمفی تئاتر دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان تجلیل شد.

محمد فیضیان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در این مراسم گفت: رویکرد ما باید به گونه ای باشد که توسعه پایدار پژوهش محقق شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر به صورت مرتب نمایشگاه پژوهش و فناوری لرستان برگزار شده است که یک گام مهم در راستای تقویت پژوهش های کاربردی و تقاضامحور است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان تصریح کرد: در راستای توجه به حل معضلات منطقه ­­­ای، تلاش شده است هم ­افزایی های علمی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه ­های منطقه ۵ کشور افزایش یابد و انسجام ­بخشی بین فعالیت ­های علمی و پژوهشی تقویت شود.

فیضیان از افزایش تعداد مقالات علمی دانشگاه لرستان در پایگاه web of science از ۸۵ به ۲۹۷ مورد خبر داد و افزود: اصلاح دستورالعمل فرصت­ های مطالعاتی دانشگاه لرستان، تدوین دستورالعمل مأموریت­ های پژوهشی خارج از کشور، حمایت از پایان ­نامه ­های دانشجویی دانشجویان کارشناشی ارشد و دکترا در رشته ­های تحصیلی آزمایشگاهی، ایجاد مرکز کارآفرینی در دانشگاه لرستان،  ایجاد اولین مرکز پایش متمرکز امنیت شبکه استان در دانشگاه لرستان و ایجاد مرکز آپا در دانشگاه لرستان از جمله فعالیت های پژوهشی دانشگاه لرستان بوده است.

وی همچنین تلاش برای ایجاد مرکز تحقیقات بلوط لرستان در دانشگاه لرستان، تجهیز و نوسازی آزمایشگاه مرکزی شماره یک و دو دانشگاه لرستان، عقد قراردادهای متعدد بین دانشگاه لرستان و دستگاه­ های اجرایی استان و مراکز بخش خصوصی در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه، افزایش تعداد مقالات علمی دانشگاه لرستان در پایگاه scopus از ۱۰۶ به ۳۸۳ مورد،  افزایش پهنای باند اینترنتی دانشگاه لرستان به ۲ مگابیت و حمایت از پایان­ نامه­ های دانشجویی تقاضامحور را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از فعالیت های پژوهش محور دانست.

 در این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان تجلیل شد.

از دانشکده علوم پایه دکتر سعید فرهادی، دکتر علیرضا غیاثوند، دکتر مهرداد دادستانی، از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر عزت ­اله قدم ­پور، دکتر محسن رحمتی، دکتر علی حیدری، از دانشکده فنی و مهندسی دکتر محسن ایزدی و دکتر علی میر، از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دکتر احمد اسماعیلی، دکتر فرهاد نظریان ­فیروزآبادی، دکتر علی حقی ­زاده، از دانشکده دامپزشکی دکتر نعمت شمس و دکتر عباس رئیسی و از دانشکده علوم اقتصادی و اداری دکتر رضا سپهوند و دکتر محمد علیزاده به عنوان پژوهشگران برتر معرفی شدند.

در بخش دانشجویان دکترا از دانشکده ادبیات و علوم انسانی لیلا یوسفوند، از دانشکده علوم پایه ناهید زارع، از دانشکده علوم اقتصادی و اداری ابوالقاسم گلخندان، از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی رضا دهقانی و از دانشکده فنی و مهندسی عباس حموله علی ­پور به عنوان پژوهشگران برتر معرفی شدند.

در بخش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا حرفه ­ای نیز از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی آزاده ارشیا و از دانشکده دامپزشکی علی کاکانژادی­ فرد پژوهشگر برتر شدند، در بخش کارمندان نیز پریسا زرین ­قدم پژوهشگر برتر شد.

نظر شما