شناسهٔ خبر: 30059006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظریف: غرب به راه حل سیاسی ما درباره سوریه تن داد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه ایران شامگاه سه شنبه همزمان با برگزاری نشست مشورتی سه‌جانبه درخصوص کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو، در صفحه توئیتر خود نوشت: ما همیشه از راه‌حل سیاسی تحت هدایت و مدیریت مردم سوریه حمایت کرده ایم و غرب نیز سرانجام ناچار به پذیرش این موضوع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» که برای شرکت در این نشست در سوئیس بسر می برد، نوشت: با هدف پیشبرد امور مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه، به همراه همتایانم از روسیه و ترکیه در ژنو هستیم.
وزیر امور خارجه ادامه داد: غرب باید به جای امر و نهی، در تسهیل فرآیند سیاسی سوریه همراهی کند.
نشست مشورتی سه‌جانبه در خصوص کمیته قانون اساسی سوریه با حضور ظریف، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و استفان دیمیستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در حال برگزاری است.
هفته گذشته نیز وزارت امور خارجه کشورمان میزبان سرگئی لاورنتیف نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سوریه بود و نمایندگان دو کشور در خصوص آخرین تحولات سوریه، بحث و تبادل نظر کردند.
این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که روز گذشته (دوشنبه) نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه اعتراف کرده بود که واشنگتن دیگر خواهان براندازی نظام قانونی سوریه و برکناری بشار اسد رئیس جمهوری این کشور نیست.
جیمز جفری که در نشستی در اندیشکده شورای آتلانتیک سخن می‌گفت، نتوانست اثرگذاری ایران را انکار کند و گفت: آمریکا می پذیرد که تهران نقش دیپلماتیک خود در سوریه را حفظ کند.
آمریکا و کشورهای هم پیمان ضدسوری نزدیک به هشت سال قبل طرح ساقط کردن دولت قانونی اسد را با استفاده ابزاری از گروه های تروریستی مورد حمایت خود کلید زدند، اما از اهداف خود بازماندند.
شبس**9386**1917

نظر شما