شناسهٔ خبر: 30058861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

زاهدی در دانشگاه آزاد واحد آزادشهر:

نظام بانکی کشور نیازمند حضور متخصصان علوم انسانی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نظام بانکی کنونی شایسته کشور ما نیست و لازم است در مدیریت بانکی از متخصصان حوزه علوم انسانی نیز استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی زاهدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش رسالت و نقش آفرینی نخبگان و استادان در انقلاب اسلامی که در دانشگاه آزاد واحد آزادشهر برگزار شد، با بیان اینکه نتوانسته ایم بین دانشگاه و حوزه براساس افق انقلاب اسلامی پیوندی برقرار کنیم، اظهار کرد: البته حضور روحانیت و فعالیت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نشان از حضور فعالانه و ارتباط نزدیک حوزه و دانشگاه دارد، اما این ارتباط باید توسعه یابد.

زاهدی با بیان اینکه اثرات حضور روحانیون در دانشگاه‌ها ملموس است، افزود: از ۱۰ سال گذشته در حوزه علوم انسانی تحولات خوبی صورت گرفته و ایجاد شاخه‌های میان رشته‌ای با حضور روحانیون اتفاقات خوبی را در دانشگاه‌ها رقم زده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به موفقیت‌های خوبی در حوزه علم و فناوری دست یافته است و اکنون ایران جزو۱۰ کشور دنیا در حوزه تکنولوژی، فناوری و هواوفضا است.

وی با بیان اینکه جوانان و نخبگان ما به تکنولوژی ساخت ماهواره‌ها و موشک‌های پیشرفته دست یافته اند، تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۱۸۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم و تعداد رشته‌های مقطع دکترا کمتر از ۱۰ رشته بود، اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی بیش از چهار میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند که ۳۰ درصد آن‌ها در مقاطع ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

زاهدی ادامه داد: تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از ۵ هزار نفر در اوایل انقلاب به بیش از ۱۰۰ هزار نفر در حال حاضر رسیده است. تعداد مقالات به ثبت رسیده در پایگاه‌های معتبر جهانی از ۵۰۰ مقاله به ۵۰ هزار مقاله افزایش یافته است.

وی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: نظام بانکی کنونی شایسته کشور ما نیست و لازم است در مدیریت بانکی از متخصصان حوزه علوم انسانی نیز استفاده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید بیش از ۸۰ درصد مدیریت بانکی، ۵۰ درصد مدیریت صنعت و ۹۰ درصد حوزه کسب و کار باید متخصصان علوم انسانی باشد.

نظر شما