شناسهٔ خبر: 30058844 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

درخواست مدیرعامل «مینو» برای اصلاح یک اشتباه

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، مدیرعامل شرکت صنعتی پارس مینو نسبت به استفاده اشتباه سخنگوی سازمان غدا و دارو از واژه «پفک» در مورد تخلف دو برند مطرح واکنش نشان داد و اصلاح فوری این موضوع را خواستار شد. متن نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر اصغری
معاون محترم وزیر و رییس سازمان غذا و دارو
با سلام و احترام؛

اخیراً خبری به نقل از جناب آقای دکتر جهان پور سخنگوی محترم آن معاونت، مبنی بر «تخلف دو برند مطرح تولید کننده ی پفک» منتشر شد که در فضای مجازی و در بین کاربران شبکه های اجتماعی در حال انتشار است؛ لذا با توجه به اینکه کلمه ی «پفک» یک نام و نشان تجاری است که به شماره ی 38512 در تاریخ 04/02/1351 به نام شرکت صنعتی پارس مینو ثبت شده است، دستور فرمایید در اطلاعیه ای رسمی از سوی آن معاونت، کلمه ی پفک اصلاح و به جای آن، تخلف دو برند مطرح «فرآورده های حجیم شده بر پایه غلات» جایگزین شود.

بی شک این از افتخارات یک شرکت تولیدی است که نام یکی از محصولاتش آن چنان پرآوازه شده است که بیس و پایه ی یک صنعت تلقی می شود.

بسیار خرسندیم که نام «پفک» نمکی مینو، آن چنان همه گیر شده است که سخنگوی محترم آن سازمان نیز آن را به اشتباه به جای عنوان صنعتی «فرآورده های حجیم شده بر پایه غلات» بر زبان می آورد، اما از آنجایی که خبر درج شده از سوی سخنگوی محترم آن سازمان موجب تشویش اذهان برخی از مصرف کنندگان شده است؛ تقاضامندیم دستور فرمایید بنا به حسن نظر آن جناب، نسبت به اصلاح این موضوع و جایگزینی واژه ی «فرآورده های حجیم شده بر پایه غلات» به جای پفک اقدام عاجل و سریع به عمل آید. چراکه این شرکت به هیچ عنوان از مسیر استانداردهای قانونی عدول نکرده و همواره از مواد اولیه ی استاندارد و با کیفیت برای تولید برند پفک نمکی خود استفاده کرده است.

گفتنی است شرکت صنعتی پارس مینو درتاریخ 027/08/1338 تحت شماره ۶۹۸۰  به صورت شرکت سهامی در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده و در تاریخ 10/10/1338 افتتاح شده است .

تولید محصول با برند پفک نمکی مینو در سال 1352 در شرکت پارس مینو آغاز گردید که این محصول یک فرآورده حجیم شده بر پایه غلات بوده و تمامی فاکتورهای آن مطابق با استاندارد ملی شماره 2880 می باشد.

محصول پفک نمکی مینو  شامل 62 تا 65 درصد بلغور ذرت بوده که با نیروی مکانیکی اکسترودرها -نیروهای مکانیکی کمترین تاثیر را بر روی ساختار مواد اولیه از جمله بلغور دارد- شکوفا شده و سپس بر روی آن 35 تا 38 درصد لعاب که شامل روغن، پودر پنیر رنگی، شیرخشک و نمک می باشد، در دمای تقریبی 45 درجه پاشش می گردد.

گفتنی است از بین اکثریت محصولات رقبای موجود در بازار، تنها فرآورده ای که از کلیه جهات (میزان نمک، میزان رنگ مصنوعی، سانست یلو و ...) مطابق با استاندارد ملی 2880  تولید می شود، پفک نمکی مینو می باشد.

با سپاس و امتنان
وحید هوشنگ نژاد
مدیرعامل

نظر شما