شناسهٔ خبر: 30058820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س):

عملکرد کمیته امداد مصداق حسن تدبیر است/دولت از کمیته امداد در حوزه اشتغال‌ استفاده کند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه کمیته امداد با عملکرد موفق خود حسن تدبیر را به منصه ظهور رسانده است، گفت: دولت باید با حمایت از مددجویان، کمیته امداد را وسیله‌ای برای افزایش اشتغال‌زایی در کشور قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سیدپرویز فتاح در نخستین روز سفر به استان قم که به منظور بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به مددجویان این نهاد و دیدار با مراجع عظام تقلید انجام شد، با امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدار کرد. 

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در این دیدار با اشاره به شکل‌گیری کمیته امداد در روزهای نخست پس از انقلاب، گفت: کمیته امداد از ابتدا با نیت‌های خیر و خداپسندانه تاسیس شد و با گذشت زمان مأموریت‌های خود را تکمیل‌تر کرد و در این سال‌ها توانسته است با عملکردهای موفق خود، حسن تدبیر را به منصه ظهور برساند و به همین علت مورد عنایت ائمه اطهار (ع) و خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

 امام‌ جمعه قم با بیان اینکه چشمان با نفوذ ولی‌عصر (عج) به همه جهان به ویژه محرومان کمیته امداد نگاه دارد، عنوان کرد: نیروهای کمیته امداد هیچ دغدغه‌ای به جز کمک به نیازمندان ندارند و ما در جوار حضرت معصومه (س) برای آنها دعا می‌کنیم که به خوبی از عهده وظایف خود برآیند. 

 تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه نباید تدبیر در شعار خلاصه شود، گفت: افرادی که از تدبیر حرف می‌زنند باید در عمل خود تدبیر داشته باشند؛ دولت اگر در حوزه اشتغال به دنبال حمایت و رسیدن به نتیجه است باید کمیته امداد و مددجویان این نهاد را وسیله‌ای برای افزایش اشتغال‌زایی قرار دهد چرا که این مجموعه‌ها با مردم آشنا هستند و ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند.

 وی خاطرنشان کرد: دولت مشتاق است تا بارهای سنگین را با استفاده از مجموعه‌های دیگر از دوش خود بردارد و کمیته امداد به‌ عنوان مجموعه‌‌ای که همیار قشر مستضعف است، می‌تواند در حوزه اشتغال‌زایی به دولت کمک کند.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه استان قم در کمک به نیازمندان جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: مردم ایران نیز همان فرزندان تربیت یافته درمکتب اهل‌بیت(ع) هستند که بار نیازمندان را بر دوش کشیده و به صورت ناشناس در نقاط مختلف کشور درحال کمک به مستضعفان هستند چرا که مردم به مولای خود حضرت علی (ع) تأسی می‌کنند.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، صبر و ایمان را از ریشه‌های اصلی تفاوت ملت ایران با ملل دیگر دانست و گفت: مردم ایران به شجره طیبه متصل هستند و با سبک اهل‌ بیت (ع) در کمک به محرومان، حتی در شرایط سخت اقتصادی آشنا هستند و در این زمینه میان اقوام و مذاهب تفاوتی قائل نمی‌شوند. 

 شایسته ذکر است در این دیدار، سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد در گزارشی، مجموعه اقدامات این نهاد در حمایت از اقشار محروم و مددجویان این نهاد را تشریح کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما