شناسهٔ خبر: 30058799 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وحدت حوزه و دانشگاه دشمنان انقلاب را زمین گیر کرده است

کرمانشاه - ایرنا - رئیس عقیدتی سیاسی هواناجای کشور با مهم برشمردن وحدت میان حوزه و دانشگاه گفت: وجود اتحاد و همدلی میان این 2 نهاد مذهبی و علمی باعث زمین گیر شدن دشمنان شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «مهرداد علی بخشی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز شهادت آیت الله دکتر مفتح که ریاست دانشگاه الهیات تهران را برعهده داشتند به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد تا این 2 نهاد مهم و اثرگذار با کمک یکدیگر بتوانند برنامه های انقلاب را به پیش ببرند.
وی افزود: روز وحدت حوزه و دانشگاه در واقع یادآوری خوبی به دشمنان است که بدانند این 2 نهاد مقدس همواره در کنار یکدیگر بوده، برنامه های مشترکی دارند و جدایی و اختلافی میان آن ها نیست.
حجت الاسلام علی بخشی با بیان اینکه دین ما از سیاستمان جدا نیست، خاطرنشان کرد: آینده این کشور نیز به دست افراد فرهیخته ای است که در دانشگاه ها و حوزه ها تربیت شده و سکان نظام و انقلاب را به دست می گیرند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه ها و دانشگاه ها به مراکز بیداری کشور تبدیل شده و جزو ارکان اساسی نظام به حساب می آیند، از این رو دشمنان برای ضربه زدن به اصل انقلاب و گمراه کردن جامعه همواره به دنبال ضربه زدن به این 2 رکن مهم بوده اند.
وی تصریح کرد: تضعیف این 2 نهاد انقلابی و اصیل مهمترین خواسته امروز دشمنان است از این رو شاهدیم که هر چند وقت یکبار هجمه هایی علیه آن ها به راه می افتد که در این خصوص لازم است نهایت هوشیاری خود را به کار بگیریم.
حجت الاسلام علی بخشی تصریح کرد: برای تقویت همبستگی میان حوزه و دانشگاه، به یک مرجع و محور جامع الشرایط همانند دکتر مفتح، شهید بهشتی، دکتر سید جعفر شهیدی و ... نیاز است که هم در میان حوزویان و هم در میان دانشگاهیان از مقبولیت لازم برخوردار باشند.
رئیس عقیدتی سیاسی هواناجای جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: البته در سال های اخیر برخی ها نظیر افرادی که در قائله کوی دانشگاه حضور داشتند سعی کرده اند که بر اتحاد و همدلی میان حوزه و دانشگاه خدشه وارد کنند ولی با محوریت رهبر معظم انقلاب توطئه های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی شده است.
وی تاکید کرد: امروز دیگر نمی توان با دانشگاهیان به زبان زور و تحکم صحبت کرد چرا که دیگر در جامعه ما این گونه رفتارها پذیرفته نیست، امروز دانشجویان به یکی از فهمیده ترین اقشار جامعه تبدیل شده اند که هم زبان دوست و هم زبان دشمن را به خوبی می فهمند.
حجت الاسلام علی بخشی در پایان گفت: هر قدر همدلی و وحدت میان 2 قشر حوزه و دانشگاه بیشتر باشد بر اقتدار جمهوری اسلامی افزوده و دشمنان مایوس تر از قبل می شوند.
روز 27 آذر که مصادف با سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح است به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
7458/8066

نظر شما