شناسهٔ خبر: 30058769 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واردات گوشت قرمز به روال عادی بازگشت/ رفع ممنوعیت صادرات دام زنده تنها راهکار تنظیم بازار داخل

یک مقام مسئول گفت: اگرچه واردات گوشت قرمز در هفته های اخیر با مشکلاتی روبرو بود، اما اکنون به روال عادی بازگشته است.

صاحب‌خبر -
روز/واردات گوشت قرمز به روال عادی بازگشت/ رفع ممنوعیت صادرات دام زنده تنها راهکار تنظیم بازار داخلمنصور پوریان رئیس شورای صادرکنندگان دام‌ زنده در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت واردات گوشت قرمز اظهار کرد: اگرچه واردات گوشت قرمز در هفته های اخیر ناشی از مشکلات تخصیص ارز و جابه جایی کاهش یافته بود، اما هم اکنون با رفع شدن مشکلات واردات مسیر عادی خود را طی می کند.
 
وی افزود: هم اکنون قیمت گوشت داخلی به سبب مشکلاتی نظیر جابه جایی دام در شرایط بارانی، قاچاق بی رویه و کمبود گوشت وارداتی با نوساناتی در بازار روبرو شده است.
 
پوریان رفع ممنوعیت صادرات دام زنده را تنها راهکار کنترل بازار گوشت داخل برشمرد و گفت: طی ماه های اخیر، دام زنده به دنبال نوسان نرخ ارز و ممنوعیت صادرات در حال خروج غیر قانونی از مرزهای کشور بود که این امر علاوه بر افزایش قیمت گوشت در بازار داخل، خروج بره های مادر از کشور را  به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: کمبود دام زنده در میادین/ قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۷۰ هزار تومان

این مقام مسئول میزان واردات روزانه گوشت قرمز ۱۶۰ تا ۲۰۰ تن اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در هفته های اخیر به سبب مشکلات اختصاص ارز این میزان کاهش یافته بود.
 
وی در پایان‌ قیمت هر کیلو گوشت منجمد برزیلی را ۲۹ هزارتومان و گوشت گرم وارداتی را 32 هزار و 500 تومان اعلام کرد.
 
انتهای پیام/

قاچاق بی رویه عامل گرانی گوشت قرمز

نظر شما