شناسهٔ خبر: 30058759 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

کاهش تعداد کشته‌شدگان سوانح رانندگی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی وی عامل سرعت را یکی از عوامل تأثیرگذار در بروز سوانح رانندگی عنوان کرد و گفت: تعداد کشته‌شدگان سوانح رانندگی نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته و به عدد ۱۷ هزار کشته در سال رسیده‌ایم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته بعدازظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در مصلی تهران برگزار شد. در این مراسم معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: ۲۶ آذر ماه سال ۶۱ رانندگان با دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی راهی بنادر کشور شدند و اقدام به تخلیه و بارگیری کالا‌ها کردند و به همین علت روز ۲۶ آذر ماه به دلیل این اقدام جهادی رانندگان در تقویم روز حمل‌ونقل ثبت شد.

شهرام آدم‌نژاد ادامه داد: در طول ۴۰ سال اخیر رانندگان و فعالان صنعت حمل‌ونقل همواره با دولت‌ها همراه بودند.

وی اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل هم به مناسبت هفته حمل‌ونقل برگزار شد که در این دوره ۲۳۶ شرکت دولتی و خصوصی در نمایشگاه حضور داشتند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گستردگی صنعت حمل‌ونقل مسئولیت دولت را در این حوزه صد چندان می‌کند اظهار داشت: ضرورت دارد به موضوع مسئولیت اجتماعی در حوزه‌های حمل‌ونقل توجه ویژه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد موضوع ممیزی کیفیت در حوزه حمل‌ونقل مورد توجه باشد، گفت: مردم در طول زندگی خود از خدمات حمل‌ونقل استفاده می‌کنند.

آدم‌نژاد اظهار داشت: ضرورت دارد تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی رانندگان و فعالان حمل‌ونقل در تصمیم‌گیری‌های دولت نقش جدی داشته باشند در حالی که امروز انحراف معیار در ضوابط موجود و دغدغه‌های کاربران وجود دارد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هوشمندسازی در صنعت حمل‌ونقل و داده‌کاوی اطلاعات دو موضوع مهم در این حوزه است. باید در مدل‌های اقتصادی حمل‌ونقل تغییرات مناسب ایجاد شود تا به پایداری در این زمینه دست یابیم.

وی درباره نوسازی ناوگان حمل‌ونقل گفت: با وجود آنکه چندین سال است موضوع نوسازی ناوگان مطرح می‌شود، اما تحقق این هدف نیازمند حجم بالای سرمایه‌گذاری است و باید بتوان سرمایه‌گذاری در این حوزه را پایدار کرد.

آدم‌نژاد مدیریت دارایی در حوزه حمل‌ونقل را موضوعی مهم اعلام کرد و گفت: در کنار توسعه در صنعت حمل‌ونقل باید به موضوع مدیریت دارایی در این صنعت توجه کنیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ضرورت دارد ستاد مستقل ایمنی در وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شود که خروجی این ستاد می‌تواند توصیه‌نامه‌هایی برای افزایش ارتقای ایمنی باشد و از آن فقط برای تصمیم‌گیری درباره افزایش ایمنی استفاده شود.

وی عامل سرعت را یکی از عوامل تأثیرگذار در بروز سوانح رانندگی عنوان کرد و گفت: تعداد کشته‌شدگان سوانح رانندگی نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته و به عدد ۱۷ هزار کشته در سال رسیده‌ایم.

آدم‌نژاد با تأکید بر اینکه تحریم‌های صنعت حمل‌ونقل جان مردم را هدف قرار داده است و ما باید هزینه تحریم علیه ایران را برای دشمن افزایش دهیم، گفت: رفتار‌های هوشمندانه مدیران و تصمیم‌گیران می‌تواند اثرات تحریم را در صنعت حمل‌ونقل کاهش دهد.

نظر شما