شناسهٔ خبر: 30058754 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

انتظار رانندگان از مسئولان درهفته حمل ونقل/انتقاد از وضعیت لاستیک

جمعی از نمایندگان رانندگان در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و روز رانندگان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد به بیان دیدگاه ها و درخواست های خود پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و روز رانندگان با بیان اینکه رانندگان، قشر عزیز، پرافتخار و زحمتکشی هستند که در دوران انقلاب نقش شایسته خود را به احسن وجه ایفا کردند، افزود: در ۲۶ آذر ۶۲ رانندگان به ندای امام راحل لبیک گفتند و امشب مراسم بزرگداشت رانندگان است. به همین دلیل در گردهمایی امشب تلاش داریم تا شنونده دیدگاههای این بزرگواران باشیم.

وی افزود: در دولت و مجلس پیش بینی تشکیل صندوق حمل و نقل شده بود که در مجلس به تصویب رسید و هفته گذشته اساسنامه آن در هیئت دولت مصوب شد. خلأ این صندوق را در سنوات گذشته احساس می کردیم. این صندوق پشتوانه زیرساخت‌ها و سامانه‌های حمل و نقل قرار گرفته و برای توسعه این بخش استفاده خواهد شد.

گفتنی است پیش از اظهارات اسلامی، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اظهارات کوتاهی با بیان اینکه ششصد هزار راننده در کشور فعالیت می کنند که با خانواده های خود به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فعال در صنف حمل و نقل جاده‌ای می رسند، گفت: در سال گذشته مشکلاتی در بخش رانندگان داشتیم که از این قشر بابت کاستی‌ها عذرخواهی می کنم.

در این نشست همچنین تعدادی از فعالان بخش خصوصی حمل و نقل جاده‌ای به بیان دیدگاههای خود در خصوص کمبودهای بخش حمل و نقل جاده ای پرداختند.

به گفته فعالان صنفی این بخش، کمبود و گرانی لاستیک و کمبود و گرانی قطعات خودروهای باری سنگین سرسام آور است؛ضمن اینکه آمار اعلامی وزارت راه در خصوص تحویل لاستیک به رانندگان با آنچه که تحویل داده شده مغایرت دارد.

همچنین از دیگر تقاضای فعالان این بخش پیش بینی سهم بیمه پایه رانندگان در بودجه ۹۸ و تعیین نرخ عادلانه حمل کالا بر اساس تن کیلومتر است که این طرح در حال نهایی شدن است و از ابتدای دی ماه اجرا می‌شود.

نظر شما